یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

 ۲۰ کیلومتر دیگر از باند دوم از محور جهرم به لارستان در دهه فجر امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه ۲۰ کیلومتر دیگر از باند دوم از محور جهرم به لارستان در دهه فجر امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت، گفت:…

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه ۲۰ کیلومتر دیگر از باند دوم از محور جهرم به لارستان در دهه فجر امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت، گفت: نگاه ما صرفا در خصوص جهرم به لار نیست بلکه باید محور جهرم-لار-بندرعباس با سرعتی بیش از پیش دوباندسازی انجام‌ شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اخبار جهرم ، محمدرضا رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه جهرم در حوزه خبر و اطلاع رسانی بسیار موفق عمل کرده است و بنده از تک تک دوستان اصحاب رسانه و خبرنگار عزیز صمیمانه سپاسگزارم، اظهار کرد: رسانه‌ها تلاش کنند تا ظرفیت های شهرستان که بسیار زیاد است را به همشهریان، هم استانی ها و حتی هموطنان اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه بنده معتقد هستم که رسانه‌ها باید نقاط ضعف را بیان و در مقابل نقاط قوت هم بیان و اطلاع رسانی کنند، افزود: همه با هم کمک دهیم تا چیزی که حق مردم شهرستان جهرم است به آن دست پیدا کنیم تا شهرستان همراه در مسیر پیشرفت و جهش باشد.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه راه آهن شیراز به بوشهر و جهرم یک کلان پروژه ملی است که خوشبختانه این پروژه در مسیر تهاتر نفت قرار گرفته است و قطعا سرعت انجام آن بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: اکنون ۶۰ کیلومتر از مسیر راه آهن جهرم به شیراز در حال اجرا است، مابقی مسیر هم در حال آماده شدن برای مناقصه بوده و همچنین مناقصه احداث ایستگاه جهرم تا پایان شهریورماه انجام و سپس اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه فرودگاه، متاسفانه دچار یک پیمانکار ضعیف در فرودگاه شدیم و به دلیل عدم توانایی پیمانکار به دنبال اجرای ماده ۴۶ برای تعویض پیمانکار هستیم، خاطر نشان کرد:  پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه جهرم هیچگونه مشکل از لحاظ منابع مالی ندارد و تنها مشکل عدم توانایی پیمانکار بوده که توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انتخاب شده است.

رضایی با اشاره به اینکه امروز آب سد سلمان به جهرم وارد شده و از طریق رینگ خط انتقال به نقاط مختلف شهر اب رسانی می شود و با اجرا شدن این دو پروژه تا چندین دهه شهرستان جهرم دچار هیچگونه مشکل در حوزه آب نخواهد بود، عنوان کرد: همچنین آب رسانی از سد سلمان به بخش سیمکان در حال برگزاری مناقصه است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص قطعی برق گلایه های مردم صحیح و به حق است و متاسفانه وزیر نیرو نتوانست در این حوزه اقدام مناسبی و قابل قبولی انجام دهد و بارها به دلیل حرف های شعاری و اختیار نادرست به دولت از وی انتقاد کردم، گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی و قریب ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت از ابتدای آغاز قطعی برق تاکنون در کشور خسارت وارد نشده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت پست ۴ برق جهرم از اجرای خط انتقال و محل احداث پست مشخص شده است. ماه ها در خصوص نحوه ورود به شهر اختلاف نظر بود که اکنون این موضوع حل شده و به زودی مراحل آن انجام می‌شود، افزود: امیدواریم این پست تا پایان سال احداث شود تا در تابستان سال آینده هیچگونه مشکل برق در شهرستان نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خاموشی برق در سطح استان عادلانه نیست و از مدیران استانی این حوزه به ویژه استاندار فارس تقاضا می کنم به این موضوع ورود کنند و نباید هیچگونه اختلافی بین مرکز استان و شهرستان ها در خصوص اعمال خاموشی صورت بگیرد، تصریح کرد: یکصد میلیارد تومان اعتبار و چهل ترانس و تجهیزات برای جهرم ارسال شده است که ده ترانس نصب شده و درخواست داریم سرعت عمل نصب سایر ترانس‌ها بیشتر شود تا مشکل برق حل شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه ۲۰ کیلومتر دیگر از باند دوم از محور جهرم به لارستان در دهه فجر امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت، یادآور شد: نگاه ما صرفا در خصوص جهرم به لار نیست بلکه باید محور جهرم-لار-بندرعباس با سرعتی بیش از پیش دوباندسازی انجام‌ شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه احداث باند دوم جهرم به فسا و همچنین جهرم به قیر فعال است و منابع هم از طریق ماده ۵۶ به این دو پروژه به تازگی تزریق شده است، عنوان کرد: برای پروژه جهرم به قیروکارزین سیصد و پنجاه میلیارد تومان اعتبار تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه روکش آسفالت محور جهرم به شیراز و همچنین روکش آسفالت کمربندی جهرم به سمت خاوران و سروستان از دیگر پروژه هایی است که در حوزه راه، تا پایان امسال انجام خواهد شد، بیان کرد: زیرگذر ورودی جهرم (سمت فرودگاه) آماده آسفالت است و از هفته جاری آماده سازی برای آسفالت انجام می‌گیرد و نورپردازی و زیباسازی آن برای ما مهم است و قطعا شاهد میدان ورودی زیبایی خواهیم بود.

رضایی ادامه داد: میدان خلیج فارس (ورودی جهرم از سمت لار) هم به صورت روگذر و زیر گذر توسط مشاور در حال طراحی است و عملیات آغاز احداث آن به زودی انجام خواهد شد.

وی با اذعان به اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهرم دارای ظرفیت و پتانسیل های زیادی است اما متاسفانه از این ظرفیت ها تاکنون استفاده نشده و بنده از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی جهرم ناراضی هستم، اضافه کرد: متاسفانه با هزینه و تلاش‌هایی که برای این منطقه ویژه شده اما مدیریت نتوانسته سرمایه گذار و تولید کننده جذب کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین