جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

تکمیل کارخانه آرد لارستان در هاله ای از ابهام؛ فرماندار محترم روشنگری نمایند…

 تیرماه ۱۳۹۷ بود که  عبدالهادی سمیعی، مسئول شرکت غله لارستان و گراش، در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه به طور میانگین ماهیانه ۱,۵۰۰ تن آرد در لارستان…

 تیرماه ۱۳۹۷ بود که  عبدالهادی سمیعی، مسئول شرکت غله لارستان و گراش، در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه به طور میانگین ماهیانه ۱,۵۰۰ تن آرد در لارستان توزیع می‌شود و سالیانه بیش از ۱۸ هزار تن آرد در سطح این شهرستان عرضه می‌گردد اظهار داشت:از تعداد ۱۲۵ واحد نانوایی در لارستان،  اکثر آردهای مورد نیاز از کارخانه آرد شیراز و حدود ۳۰ درصد از کارخانجات جهرم، فسا و لامرد تأمین می‌شود. سمیعی تصریح کرد که احداث کارخانه آرد زمانی توجیه‌پذیر است که در کنار آن سیلوی دائمی ذخیره گندم باشد یا خود کارخانه، امکانات ذخیره را داشته باشد.

با این رویکرد شهریور ۱۳۹۸ کلنگ آغاز ساخت کارخانه آرد در شهرک صنعتی لار به زمین زده شد. این کارخانه قرار بود در زمینی به مساحت ۲۰,۶۶۲ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شود. ظرفیت تولید این واحد ۵۰ هزار تن آرد سمولینا و آرد گندم در سال بوده و مقرر بوده برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند.

 یک سال بعد از کلنگ زنی کارخانه مذکور ابراهیم‌زاده، رئیس وقت اداره صمت لارستان در گفتگو با میلاد لارستان با  اعلام اینکه کارخانه آرد لارستان پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد دارد اظهار داشت: جواز تأسیس این واحد توسط اداره صمت صادر شده، اما برای تمدید جواز به پیگیری در سطح سازمان جهاد کشاورزی نیاز است.

در عین حال محمدجواد مظفری، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان  از کشت ۱۸ هزار هکتار گندم در این شهرستان در سال ۱۴۰۰ خبر داده و  پیش‌بینی کرد که در آن سال زراعی، بیش از ۴۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید گندم و کارخانجات آرد استان فارس شود. مظفری از مدیران ارشد جهادکشاورزی خواست تا سهمیه مناسب گندم با نرخ دولتی را برای راه‌اندازی کارخانه آرد لارستان در نظر بگیرند.

اما در دی ۱۴۰۱ محمدرضا پیمان‌فر، مسوول شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان، از مشکلات زمین کارخانه آرد پرده برداشت و از پیگیری مشکلات زمین و اختصاص تسهیلات به کارخانه آرد خبر داد. وی اعلام کرد که در گذشته زمین مورد نیاز واگذار شده بود، اما به دلیل گذشت حدود ۵ سال و عدم دریافت مجوز ساخت از سوی سرمایه‌گذاران، قرارداد توسط دولت فسخ شده است. پیمان‌فر افزود که با تلاش مسئولین، مجددا تقاضا شده تا قرارداد از طریق دادگاه لار و رایزنی فرماندار بازگردانده شود. وی پیشرفت فیزیکی پروژه را تنها شامل احداث دیوار دور و سه ساختمان نگهبانی اعلام کرد و از  خرید برخی دستگاه‌های مورد نیاز خبر داد.

جالب است بدانید که سرانه آرد در لارستان پنج کیلو و نیم است، در حالی که برخی شهرستان‌ها ۱۱ تا ۱۶ کیلو سرانه دارند. بر همین اساس مسئولین لارستانی طی جلسات مختلف خواستار افزایش سرانه مصرف آرد منطقه شده اند.  اما این امر خود نشان می دهد که وجود کارخانه آرد لارستان  می‌تواند با تأمین سهمیه گندم مناسب و رفع مشکلات اداری، به تأمین نیاز آرد شهرستان و ایجاد اشتغال کمک کند. همچنین افزایش سهمیه آرد و تعداد نانوایی‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت آرد و نان در لارستان و شهرستان‌های جنوب استان فارس کمک نماید.

لذا لازم است مسئولین منطقه اعم از فرماندار ویژه لارستان، نماینده مردم و … در این خصوص (آخرین وضعیت زمین، آورده سرمایه گذار و…) ابتدا روشنگری نموده و در ادامه نیز به منظور شروع مجدد و تکمیل پروژه با حضور سرمایه گذار اقدام نمایند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه 11 سپتامبر 2024 ساعت 9:04ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

1 Responses to “تکمیل کارخانه آرد لارستان در هاله ای از ابهام؛ فرماندار محترم روشنگری نمایند…”

  1. ناشناس گفت:

    تشكر ميكنيم از روزنامه وزين ميلاد ،اخيرا به وظيفه قانوني خود عمل كرده و روحيه مطالبه گري پيدا كرده است.دورد بر شما. اقاي روزنامه ميلاد مردم لار و لارستان هميشه قدرشناس بوده اند.شما يكبار از خواسته بحق مردم دفاع و پيگيري كنيد مردم ده بار از شما تشكر مي كنند. مردم از انتقاد شما در خصوص كتابخانه ٢٠ سال در حال ساختفراموش نمي كنند.ولي شما از انتقادات مردم در خصوص عملكرد شهرداري هيچ موقع دفاع و پيگيري نكرده ايد نمي دانيم چرا وحتي انتقادات مردم در خصوص شهرداري چاپ هم نمي كنيد.شما مطالبه قانوني مردم پيگيري كنيد و يقين داشته باشيد خدا هم با شماست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین