دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
یادداشت/

لارستان بزرگ، اما محروم را دريابيد!

میلاد لارستان: میلاد لارستان: بنويسيد لارستان بزرگ، بنويسيد لارستان کهن و بزرگترین شهرستان فارس یا کشور، بنويسيد دومین شهر صنعتی فارس، بنويسيد شهری پر از بانک های رنگارنگ، بنویسید …. اما بخوانيد لارستان محروم.

میلاد لارستان: بنويسيد لارستان بزرگ، بنويسيد لارستان کهن و بزرگترین شهرستان فارس یا کشور، بنويسيد دومین شهر صنعتی فارس، بنويسيد شهری پر از بانک های رنگارنگ، بنویسید …. اما بخوانيد لارستان محروم.

آرى لارستانِ بزرگ با همه عظمتش محروم است! تا آنجا محروم است كه با وجود همه سرمایه های مادی، معنوی، انسانی و طبیعی، هنوز نتوانسته جایگاه خود را بیابد و حتی مجبور است به جایگاه گذشته خود غبطه بخورد!!

لارستانِ بزرگ و کهن که آثار تاریخی اش روز به روز فرتوت می شود و با تخریب آن هویت چند هزار ساله اش در حال نابودی است!

لارستانِ بزرگ هر چند اولین شهرستان در فارس است که دارای فرمانداری ویژه است، اما در عمل توسعه سیاسی خاصی برای لارستان رقم نخورده و فقط به تغییر نام آن اکتفاء شده است!

لارستانِ بزرگی که هر چند در یکی دو سال اخیر در بحث پزشکی و درمان تحرکاتی صورت گرفته، اما مردمش بعد این همه سال مجبورند برای درمان به خاطر کمبود امکانات و نداشتن متخصص پزشکی راه طولانی، پرخطر و پرهزینه تا مرکز استان را بپیمایند تا شاید از این بیماری و سفر جان سالم به در ببرند!

لارستانِ بزرگی که جاده های آن در زمره پرترددترین جاده های جنوب کشور است، بطور کامل بزرگراه نیست و روزانه شاهد تصادف و مرگ در این جاده ها هستیم!

لارستانِ بزرگ که هنوز در آن روستاهایی یافت می شود که مردم آن به خاطر قهر طبیعت و بروز خشکسالی در تنگاهای بی شماری اند و علاوه بر آن از آنتن دهی تلوزیون و موبایل محروم اند!

لارستانِ بزرگ تنها یک کارخانه مادر به نام شرکت سیمان لارستان دارد که با مشارکت مردم ساخته شده و نه تنها سودی به مردم نرسیده بلکه سالها آنها را در آرزوی شکوفایی و افتتاح فاز دو این کارخانه نگه داشته است!

لارستان بزرگی که پروژه بزرگی بر زمین مانده به نام راه آهن دارد!

لارستان بزرگی که هنوز مراکز بخش ها و روستاهای تابعه آن و حتی قسمت زیادی از مرکز شهرستان از نعمت گاز طبیعی محروم اند.

لارستان بزرگی که اکثر مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در انجام پروژه ها چشم به همت خیرین آن دارند و کمترین بودجه ها به این شهرستان اختصاص می یابد که این تفکر در نوع خود برای لارستان اجحاف است!

اینها گوشه ای از مرارت ها و رنج های مردم این خطه از سرزمین مان است تا هربار براى مردم این ديار، يادآور «طعم تلخ محروميت» باشد، شگفت كه در چنين وضعى به دنبال سرمايه‌گذار خارجى هم هستيم كه بيايد و چنين صحنه‌اى را ببيند و در كشورمان هم سرمايه گذارى كرده و در توسعه و آبادانى‌اش سهيم شود.

این رنجنامه می تواند گلایه ای از یکجانبه گری مسئولین در تمرکز امکانات در کلان شهرها و مراکز استانهاست.

تلنگرها را جدى بگيريم….

لارستان بزرگ اما محروم را دريابيد!

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “لارستان بزرگ، اما محروم را دريابيد!”

  1. حمیدی گفت:

    کاملا موافقم .درست میفرمایید. ولی کو گوش شنوا

  2. لارستانی گفت:

    مطلب. جالب. وکاملی. است. درد. دل. همه. لارستانیهای. اما. یک. مورد. دیگری. هست. که. باید. یاداوری. شود. مرکز. نشینان. لارستان دچار. یک. نوع. خود. بزرگ. بینی. وحس. ناسیونالیستی. لاری. هستند. که. دارد. یواش. یواش. به. یک. نوع. نیروی. گریز. از مرکز. شده. که. سایر. لارستانیها. را. از. لار. دور. می. کند. که. نفعش. برای. شهرهای. رقیب. است. باید. با بخشها. منطقه. بهتر از این. رفتار. کرد. وپیشرفت. متوازن. برای. همه. منطقه. بخواهیم. وهمه. امکانات. را. برای. مرکز. نخواهیم با. پیشرفت. وابادانی. همه. بخشها. که. نهایتا. ابادانی. کل. لارستان است. ومقدمه. ار اقای. سیاسی. منطقه. است. کنار. بیاییم

  3. توکل گفت:

    لار هم یه شهرستان عادی و حتی محروم تر از خیلی جاهای دیگس.
    لاری ها خودشون از شهرشون تعریف کنن که ملاک نیست. برین ببینید غیربومی ها و غریبه ها چقدر لز لار نفرت دارن.
    پیش خودتوت چی فکر کردیم؟
    کل لار یک وجبه.
    عرض لار از فلکه موشکی هست تا فلکه لطیفی.
    طولش هم که ۱۰ کیلومتره.
    شهرک قدیم و شهرک جدید
    غریبه ها میخندن از تصورات فیگور گرفتن های شماها…..
    مرکز شهرستان لارستان بزرگ !!!!!!!!! تگزاسه مثلا

  4. افشین گفت:

    مردم لار اگر تعصب واقعی و عملی داشتند به جای خارج کردن پول ها از شهر و خرید ملک و زمین در شیراز این پول ها رو در لار خرج میکردن .
    واقعأ فقط فیگور گرفتن و لارستان بزرگ لارستان بزرگ کردن که ملاک نیست .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین