پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

مراسم شهادت امام سجاد(ع) در جوار حرم نوه بزرگوارش+تصاوير

گنبدسبز: مراسم شب شهادت امام زین العابدین(ع) با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار لارستان در جوار حرم مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) برگزار شد.  به گزارش ميلاد لارستان به نقل…

DSC07495گنبدسبز: مراسم شب شهادت امام زین العابدین(ع) با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار لارستان در جوار حرم مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) برگزار شد.  به گزارش ميلاد لارستان به نقل از «گنبدسبز»، همزمان با ۱۳ و ۱۴ ماه الحرام در روزهای پنجشنبه و جمعه، مقارن با شب شهادت سیدالساجدین،

امام زین العابدین(علیه السلام) جد بزرگوار امامزاده واجب التعظیم حضرت میرعلی بن الحسین(علیه السلام) لارستان، مراسم سینه زنی، عزاداری، مرثیه سرایی و سخنرانی با حضور اقشار مختلف مردم متدین لارستان و زائرین آن حضرت برگزار گردید.

DSC07537

 در این مراسم، حجه الاسلام و المسلمین محمود علی نیا از مبلغین اعزامی از قم، ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه امام چهارم شیعیان حضرت امام سجاد(ع) به حضرت میرعلی بن الحسین(ع) به عنوان نوه آن حضرت و همچنین نمازگزاران، زائرین و حاضرین در این محفل معنوی، اظهار کرد: یکی از ویژگی های بارز ائمه اطهار(ع)، تکلیف گرایی بود و آنان می کوشیدند انچه مکلف به انجام امور محوله است، بدون در نظر گرفتن نتایج ناامید کننده و با در نظر گرفتن رضای حضرت حق، انجام دهند.

DSC07512

وی با رد این ضرب المثل رایج در جامعه «سری که درد نمی کند، دستمال نمی بندند»، افزود: اینکه ما به خاطر ترس از روبرو شدن با مشکلات و ناملایمات از انجام اعمال درستی که تکلیف ماست سرباز می زنیم، کاری کاملاً اشتباست.

DSC07560

این مبلغ دینی در خصوص ابعاد شخصیتی، علمی و معنوی امام سجاد (ع) گفت: حضرت امام سجاد پس از واقعه کربلا به تشریح ابعاد ظلم و ستم بانیان حادثه کربلا پرداخته و ستمگران و ظالمین نیز سعی کردند با شهادت ایشان و سایر ائمه هدی برستم و ظلم خود پوشش بگذارند.

حجه الاسلام علی نیا با بیان اینکه هیچ امری بدون اراده خداوند اتفاق نمی افتد و صاحب اصل عزت و ذلت، خداوند می باشد، تصریح کرد: نور و ربانیت خداوند است که در وجود ائمه معصومین(ع) می باشد و دشمنان اسلام از این نکته که نور خداوند هیچ وقت خاموش نمی شود غافل شدند و خداوند با شهادت امام حسین (ع) و سایر ائمه هدی دین خود را جاودان ساخت.

DSC07545

وی با تأکید بر اینکه، حاکمیت وجود مقدس ائمه معصومین (ع) بر دلها می باشد، اضافه کرد: همه حسنات و خوبیها در وجود اهل بیت(ع) است چرا که وجود آنان نور ، حسنات و نیکی است و چون نیکی و حسنات نور است با قلب انسانها سازگار و حاکم می باشند و این حکومت بردلهاست که باعث می شود مسیر ائمه اطهار(ع) در مسیر خدا و ارتباط با او قرار گیرد.

 حجت الاسلام علی نیا با اشاره به خطبه های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در شام گفت: این خطبه ها باعث شد که چهره اشقیا و ظالمین بر ملاء شده و سوگواری شهدای کربلا با برپایی عزاداری و سوگواری برای همیشه جاودان بماند.

بنا به این گزارش، شب گذشته نیز مراسم مرثیه سرائی و سینه زنی در سوگ شهادت امام زین العابدین (ع) و شهدای کربلا با مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) برپا شد.

DSC07495

اضافه می گردد؛ حاضرین پس از اتمام برنامه با حضور در در شب شهادت جانسوز امام چهارم شیعیان حضرت امام زینالعابدین(علیه السلام)، زائرین و مجاورین با حضور در جوار بارگاه منور امام زاده میرعلی بنالحسین(علیه السلام) لارستان –نوه بلافصل امام زین العابدین(ع)، با قرائت زیارات و ادعیه های وارده در این شب غمبار ارادتخالصانه خود را به این امامزاده واجب التعظیم ابراز داشتند.

 

منبع: گنبدسبز

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین