یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
سال گذشته صورت گرفت

تولد بیش از 88 هزار نوزاد در فارس

میلاد لارستان: مدیرکل ثبت‌احوال استان فارس گفت: در سال گذشته ۸۸ هزار و ۷۹۰ نفر در این استان متولد شده‌اند که از این تعداد ۴۵۶ هزار و ۲۲ نفر پسر و ۴۳ هزار و ۱۶۸ مورد دختر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان فارس گفت: در سال گذشته ۸۸ هزار و ۷۹۰ نفر در این استان متولد شده‌اند که از این تعداد ۴۵۶ هزار و ۲۲ نفر پسر و ۴۳ هزار و ۱۶۸ مورد دختر به ثبت رسیده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌رضا انصاری در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های جمعیتی در سخنانی اظهار داشت: سال گذشته در برابر هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر در فارس متولد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در هر شبانه‌روز ۲۴۳ تولد صورت گرفته و در هر ساعت ۱٫۱۰ نوزاد در استان فارس به دنیا آمده که این آمار نشان می‌دهد توجه به مسائل زیرساختی و معیشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان فارس تصریح کرد: این اداره کل نگاه به ارائه دقیق آمار اطلاعاتی و بازنگری در سیاست‌های جمعیتی کشور را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و رسیدن به نقطه تعادل جمعیتی موردتوجه قرار گرفته است.

انصاری با اشاره به اینکه مهم‌ترین ابزار توسعه هر کشور، نیروی کارآمد است، افزود: با توطئه‌های استکبار از ۹۰ درصد جمعیت مسلمان جهان، ۸۰ درصد با حمایت از گروهک‌های تکفیری و سلفی درگیر منازعات شده‌اند.

وی در مورد آمار ثبت‌شده ازدواج در سال گذشته در استان فارس بیان داشت: در سال گذشته ۴۱ هزار و ۷۶۲ مورد ازدواج در این استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال پیش‌تر چهار درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان فارس اضافه کرد: در هر شبانه‌روز ۱۱۴ و در هر ساعت ۸٫۴ ازدواج در استان فارس به ثبت رسیده که بیشترین ازدواج مردان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ و زنان ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است.

انصاری بیشترین علت مرگ‌ومیر در این استان را بیماری‌های قلبی عروقی، حوادث غیرعمد و تصادف عنوان کرد و گفت: از ۲۲ هزار و ۱۵۹ مورد فوتی در سال گذشته در استان فارس ۱۳۰ هزار و ۲۰ مورد مرد و ۹ هزار و ۱۳۹ مورد زن بوده است.

وی بیان داشت: نرخ ثبت فوتی در این استان ۵۹٫۴ در هزار که در برابر هر یک‌هزار نفر ۴٫۶ فوتی بوده است و با احتساب این رقم شهرستان‌های آباده، کازرون، فیروزآباد و داراب بیشترین فوتی را نسبت به دیگر شهرستان‌ها داشته است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین