یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

در اتفاقی نادر؛ تولد و ترخیص جنین ۲۴ هفته پس از سه ماه از بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بیمارستان لار

  جنینی که به شکل زودرس و در ۲۴ هفتگی پا به عرصه وجود گذاشته بود، با انجام مراقبت‌های پیشرفته در بیمارستان امام رضا علیه السلام لار پس از ۳…

 

جنینی که به شکل زودرس و در ۲۴ هفتگی پا به عرصه وجود گذاشته بود، با انجام مراقبت‌های پیشرفته در بیمارستان امام رضا علیه السلام لار پس از ۳ ماه به آغوش گرم خانواده بازگشت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، جنین در ۲۴ هفته بارداری، به میزان شش ماه در رحم مادر رشد کرده است. اندازه قد از سر تا نوک پا، حدودا ۲۱ سانتی‌متر بوده و نهایت وزنی که می تواند داشته باشد تقریبا ۶۰۰ گرم است. زمانی که نوزاد در این سن به دنیا می آید، در اصطلاح پزشکی به آن نوزاد خیلی زودرس گفته شده که احتمال بقای بسیار پایینی خواهد داشت. این اتفاق نادر معمولا در بیمارستانهای فوق تخصصی و در بخش مراقبت های ویژه نوزادان مراکز سطح ٣ و تحت نظر فوق تخصص های رشته های مختلف اطفال محقق می شود.

محمد آزادگان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان از تولد و ترخیص نوزاد ۲۴ هفته در آن مرکز آموزشی درمانی خبر داد و اظهار داشت: سه ماه پیش با زایمان خیلی زودرس مادر باردار با سن جنین ۲۴ هفته در زایشگاه بیمارستان لار و در شرایط اورژانسی مواجه شدیم که به خاطر وضعیت مادر مجبور به تولد نوزاد در این سن بودیم.

وی افزود: با توجه احتمال بسیار پایین زنده ماندن نوزاد در این سن، دکتر پرنیا فرمانیه، متخصص اطفال شاغل در مرکز درمانی امام رضا علیه السلام، بلافاصله بر بالین مادر حاضر شد تا پس از تولد نوزاد، بلافاصله عملیات پیشرفته احیای نوزاد را انجام دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: نوزاد تازه متولد شده، سریعاً جهت آغاز روند درمان و اتصال به دستگاههای پیشرفته تنفسی، به بخش مراقبتهای ویژه نوزادان NICU منتقل شد اما بر اساس آنچه به آن پروتکل های درمانی نوزاد نارس می گوییم، با توجه به عدم تکمیل ارگان های مختلف از جمله سیستم تنفسی و گوارشی نوزاد، احتمال زنده ماندش بسیار پایین و به عبارتی نادر بود.

وی با اشاره به سطح بالای خدمات در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان تخصصی امام رضا(ع) لار خاطر نشان کرد: پس از سه ماه نگهداری دقیق و مراقبت های خاص زیر نظر شش متخصص اطفال شاغل در این مرکز، نوزاد متولد شده با وزن ۱ کیلو و ۳۷۰ گرم به بخش اطفال منتقل و نهایتا به آغوش خانواده بازگشت.

آزادگان اضافه کرد: بدون شک بخش مراقبتهای ویژه نوزادان در بیمارستان امام رضا(ع) لار با دارا بودن کادری توانمند و دوره دیده و متخصصین اطفال مجرب، توانسته جز یکی از بهترین بخش های مراقبت ویژه در منطقه و حتی جنوب کشور باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۴:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین