پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 10

اولين يادواره شهداي محرم لارستان برگزار شد

اولين يادواره شهداي محرم لارستان با عنوان “يادياران” در شبستان امامزاده ميرعلي بن الحسين(ع) لارستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار فارس از لارستان؛ امشب (پنجشنبه) پس از نماز مغرب و…

اولين يادواره شهداي محرم لارستان با عنوان “يادياران” در شبستان امامزاده ميرعلي بن الحسين(ع) لارستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار فارس از لارستان؛ امشب (پنجشنبه) پس از نماز مغرب و عشاء و با حضور خانواده معظم شهدا، ايثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، زائرين حرم مطهر و اقشار مختلف مردم شهيدپرور لارستان، اولين يادواره شهداي محرم لارستان برگزار گرديد.

در اين مراسم، امير جاهدي، مشاور ارشد فرمانده سپاه ناحيه لارستان با برشمردن اهميت دفاع از مرز و بوم و بي نظير خواندن جانفشاني هاي رزمندگان در هشت سال از جنگ تحميلي، اظهار كرد: اگر پرده هاي مادي و جسماني مي افتاد ما حضور شهدا را به عينه درك مي كرديم.

وي وظيفه امروز مردم و مسئولين را در اين عصر، ادا كردن به تكليف دانست و افزود: بايد در تصميم گيري هايمان، بصيرت داشته باشيم و به فرامين رهبري گوش فرادهيم و عمل كنيم.

سردار حاج علي اكبر زارعي از همرزمان شهداي لارستاني در هشت دفاع مقدس نيز، با اشاره به شرارت ها و حيله هاي آمريكا عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي پس از پيروزي انقلاب، گفت: اگر نگاه ايثارگري و جهادي ملت ما نبود، مطمئناً دشمنان تابحال نظام اسلامي را از بين برده بودند.
 

وي با برجسته دانستن نقش رزمندگان لارستاني در دفاع جانانه از ميهن اسلامي ايران، تأكيد كرد: در ان زمان، مردم با قبول بي چون و چراي رهنمون هاي حضرت امام(ره) توانستند، كاري كنند كه علاوه بر روسياهي دشمنان، كار آنان به الگويي براي دنياي كنوني تبديل شود.

 

اين رزمنده و جانباز جنگ تحميلي، با بيان اين كه، اثر كار شهدا در يك قرن آينده قابل لمس خواهد بود، تصريح كرد: شهدا با تأسي از حضرت امام خميني(ره)، كار نشدني را به ممكن مبدل كردند.

 

سردار زارعي، يكي از راههاي فائق شدن بر مشكلات را توكل برخدا و پيروي از علما و شهدا، دانست و افزود: عبادات شهدا در دل شب و در خلوت سنگرها، اوج معنويت را به جبهه ها برده بود و همه به عشق لقاء به خدا و همنشيني با حضرت سيدالشهدا(ع) به مقابله با دشمن بعثي مي شتافتند.

شهیدان ابولحسن تجربی، منوچهر اکبری حقیقی، علی اصغر پرنیان، نصرالله سپند آسا، محمد علی طاهری، حسن کوزن و سید عبدالحمید میرپوراز شهداي محرم لارستان هستند.

لازم بذكر است، اين مراسم معنوي به همت ستاد یادواره شهدا محله پاقلعه و دبیرخانه نخستین جشنواره مردمی سراج برگزار گرديد.

خبرنگار: حسن فراست

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین