پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 15

وجودامكانات مناسب در دانشگاه آزاد اسلامي لارستان

جلسه هم انديشي كاركنان و اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي لارستان با حضور دكتر محمد حسين غريبي معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد اسلامي ، در نمازخانه شهيد…

جلسه هم انديشي كاركنان و اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي لارستان با حضور دكتر محمد حسين غريبي معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد اسلامي ، در نمازخانه شهيد آگاه واحد برگزار گرديد. دكتر غريبي با بيان اين موضوع كه مهمترين عاملي كه براي پيشبرد سازماني كه

مي خواهد توسعه پيدا كند ارتباطات خوب و مناسب است و اين ارتباط توسط كاركنان و كارشناسان صورت مي گيرد، گفت: سه مولفه بسيار مهم در اين رابطه وجود دارد كه اولين آن ايجاد مشروعيت از طريق صحبت و ارتباط با منطق و مبتني بر فرهنگ ميباشد.و مولفه دوم ارتباطي مناسب به طريقي كه آن فرد اين رابطه را با اهمييت تشخيص دهد و احساس كنند كه اين ارتباط جهت كمك كردن و برآوردن نيازهاي آن شخص صورت ميگيرد و مولفه سوم ايجاد هماهنگي با افرادي كه با سازمان در ارتباط مي باشند و هماهنگي در سطح سازمان نيازمند اين موضوع است كه نفوذ كافي داشته باشيم.

وي سه مولفه نفوذ، هويت و مشروعيت را مولفه هاي اساسي درايجاد يك ارتباط مناسب ذكر نمود و افزود: اگر اين سه مولفه وجود داشته باشد بايد براي ايجاد يك ارتباط خوب  ، منابع خوبي  هم  تخصيص بدهيم كه از آن جمله ميتوان به منابع مالي، قانون و مقررات و منابع فزيكي و پشتيباني اشاره نمود. غريبي ادامه داد: مسئله اول آن است كه دانشجويان و اساتيدي كه با مجموعه دانشگاه در ارتباط هستند نيازمند پشتيباني اند لذا آنها بايد به اين نتيجه رسيده باشند كه حرف و عمل ما در سازمان با هم  منطبق است و در غير اينصورت ايجاد يك ارتباط مناسب براي ما فراهم نخواهد آمد.

معاون آموزشي دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ايجاد توازن بين كارايي بالا و خلاقيت در كار را يكي ديگر از راه هاي ارتباطي موفق در سازمان ناميد و در بخش ديگري از سخنان خطاب به كاركنان و اعضاي هيات علمي واحد اظهار داشت: شما قلب سازمان هستيد اگر قلب سازمان بتپد ، دانشگاه آزاد اسلامي لارستان هم متحول خواهد شد.وتحول اين دانشگاه بستگي به آن دارد كه حوزه اداري و كارشناسي واحد فعال باشد.

غريبي با بيان اينكه من دانشگاه هاي زيادي را از نزديك ديده ام ، گفت: اسعد زاهدي رئيس واحد و همكارانش زحمات بسياري را متحمل شده اند از زماني كه اين دانشگاه تاسيس گرديد تا كنون  فعاليت هاي زيادي در اين واحد صورت گرفته است لذا اين دانشگاه را به عنوان يك ارزش براي لارستان حفظ كنيد. وي حفظ رشته هاي كارشناسي ارشد و دكترا را در لارستان مهم ارزيابي نمود و اظهار داشت: براي ماندن اين رشته ها در شهر لار به غير از اداره صحيح مجموعه كار ديگري نمي توان كرد و يكي از موضاعات اين اداره صحيح،  جذب اساتيد PHD است . وي خاطر نشان كرد: حال كه فضاهاي مناسب و خوبي در اين واحد ايجاد شده است ، علارغم بدي آب و هوا بايد يك محيط جذاب با برخورد مناسب براي مقاطع ارشد و دكترا  ايجاد كنيم.

وي ادامه داد: ورود رشته هاي كارشناسي ارشد و دكترا در دانشگاه لار نه تنها شهر را متحول مي سازد بلكه نگرش مردم را براي اداره اين شهر عوض خواهد نمود و اين بدان طريق است كه اگر در آينده مسئولين اين شهرستان با مدارك PHDباشند بهتر ميتوانند اين شهر را اداره نمايند.

معاون آموزشي دانشگاه با بيان اين موضوع كه شما كاركنان سرويس ها و خدمات زيادي را به اساتيد و دانشجويان ميدهيد كه امكان دارد ارزش آن را نه خودتان و نه آنهايي كه در اطراف شما هستند متوجه گردند.اما نوعا آموزش و تحول علمي در هر بخشي مرهون زمان زياد و صرف وقت طولاني است و ما با صبور بودن ، لارستان را به منطقه اي تبديل كنيم كه همه علاقمند به حضور در اين شهر باشند.

وي در بخش پاياني سخنان خود از زحمات اسعد زاهدي تقدير و تشكر نمود و گفت: رئيس واحد در اين مدت ۱۸ تا ۲۰ سال مشكلات بسياري را متحمل شده و خودش را وقف ايجاد  فضا هاي آموزشي نموده است و بايد از او حمايت گردد و در اين شهر ثابت قدم ماندن و اين دانشگاه را ساخت. دكتر محمد حسين غريبي در خاتمه اظهار داشت: همه ما بايد در جهت كيفي كردن اين دانشگاه تلاش نماييم و هر روز فعاليت اين واحد را بالا ببريم و هرم اعضاي هيات علمي را به سمت بهتري سوق دهيم

به گزارش میلادلارستان و به نقل از آنا در ابتداي مراسم اسعد زاهدي رئيس واحد بخاطر طرح تجميع واحدهاي علوم و تحقيقات در سراسر كشور و سهيم نمودن واحدهاي دانشگاهي باسابقه من جمله واحد لارستان در اين طرح تشكر و قدرداني نمود واعلام داشت: من از همه همكاران خودم مي خواهم كه با بسيج و تامين امكانا ت نرم افزاري و سخت افزاري بستر مناسبي براي رشته هاي كارشناسي ارشد و دكترا در واحد ايجاد نمايند وبا روحيه اي كه از همه همكارانم سراغ دارم انشاا… درآينده اي نزديك شاهد رشد و شكوفايي اين دانشگاه خواهيم بود.
 
خبرنگار:مهدي يزداني

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین