پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

فعالیت 8 شرکت حمل و نقل کالا در لارستان

میلاد لارستان: سرپرست نمایندگی سازمان حمل و نقل و پایانه های لارستان، گفت: در شش ماه نخست امسال، تعداد ۱۵۲ هزار و ۲۰۲ نفر مسافر، توسط ۱۲ هزار و ۷۱۹…

میلاد لارستان: سرپرست نمایندگی سازمان حمل و نقل و پایانه های لارستان، گفت: در شش ماه نخست امسال، تعداد ۱۵۲ هزار و ۲۰۲ نفر مسافر، توسط ۱۲ هزار و ۷۱۹ وسیله نقلیه عمومی شامل: اتوبوس، مینی بوس و سواری در لارستان جابجا شده اند.

علی اصغر موحدی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با برشمردن مهمترین وظائف و اختیارات این سازمان، اظهار کرد: اهم وظائف سازمان حمل و نقل و پایانه های لارستان عبارتنداز: صدور مجوز تأسیس شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر، صدور مجوز مرکز معاینه فنی خودرو، صدور مجوز مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، احداث پاسگاههای پلیس راه، آموزش و ایمن سازی مدارس حاشیه راهها، نظارت بر شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر، همراهی محموله های ترافیکی (فوق سنگین)، تعیین و تصویب نرخ بار و مسافر، صدور پروانه عبور ترافیکی، اعمال قانون برای رانندگان متخلف (مانند: اضافه تناژ، بدون بارنامه، صورت وضعیت) و غیره نام برد.

وی با بیان اینکه، حوزه استحفاظی سازمان حمل و نقل و پایانه های لارستان شامل شهرستانهای؛ خنج، گراش و لارستان می باشد، افزود: در شش ماه نخست امسال، تعداد ۱۵۲ هزار و ۲۰۲ نفر مسافر، توسط ۱۲ هزار و ۷۱۹ وسیله نقلیه عمومی شامل: اتوبوس، مینی بوس و سواری جابجا شده اند.

سرپرست نمایندگی سازمان حمل و نقل و پایانه های لارستان با اشاره به اینکه، در لارستان، پایانه حمل و نقل عمومی وجود ندارد، تصریح کرد: در لارستان ۵ پایانه حمل و نقل خصوصی فعال است که از این تعداد ۳ پایانه در شهر لار و دو پایانه نیز در بخش های اوز و بیرم لارستان فعالیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه، علت اصلی بروز تصادفات در جاده ها، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی است، افزود: بر اساس اعلام کارشناسان، علل اصلی تصادفات در ایران، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و خواب آلودگی است.

موحدی با اعلام این خبر که، در شش ماهه ابتدایی سال ۹۳، نزدیک به ۳۰۰ هزار تن کالا در لارستان جابجا شده، خاطر نشان کرد: این میزان کالا، بوسیله ۲۸ هزار و ۷۱۱ دستگاه کامیون جابجا گردیده است.

وی با بیان اینکه در سطح لارستان ۸ شرکت حمل و نقل کالا فعالیت دارند، تصریح کرد: از این تعداد، دو شرکت آن مربوط به حمل فرآورده های نفتی می باشد.

سرپرست نمایندگی سازمان حمل و نقل و پایانه های لارستان، با اشاره به اینکه شهرستان لارستان دارای ۵ شرکت حمل و نقل مسافری است، عنوان کرد: این شرکت ها، با ۴۰ دستگاه اتوبوس، ۵۴ دستگاه مینی بوس و ۵۶ دستگاه سواری کرایه ای به مردم خدمات می دهند.

وی درخصوص فعالیت مراکز معاینه فنی خودروها، اضافه کرد: در لارستان، در شش ماهه ابتدایی سال جاری، در مرکز معاینه فنی خودروهای سبک ۵ هزار و ۷۹۸ و در مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین ۹۷۴ خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

موحدی در پایان تصریح کرد: در لارستان، در مجموع ۱۱ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی وجود دارد که از این بین ۴ مجتمع در حال فعالیت، ۴ مجتمع در دست احداث و ۳ مجتمع در مرحله اخذ استعلام می باشد.

خبرنگار: حسن فراست

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین