شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پارسیان و عدم اجرای مصوبه انتزاع از هرمزگان

مردم پنج روستای پارسیان در اعتراض به مصوبه الحاق به استان فارس تجمع آرام و مسالمت آمیزی داشتند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر، مردم پنج روستای…

کراپ‌شده - تجمع پارسیانمردم پنج روستای پارسیان در اعتراض به مصوبه الحاق به استان فارس تجمع آرام و مسالمت آمیزی داشتند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر، مردم پنج روستای شهرستان پارسیان بار دیگر با مصوبه الحاق پنج روستای شهرستان پارسیان به استان فارس مخالفت کردند.

 با جدی شدن موضوع الحاق پنج روستای غرب شهرستان پارسیان از توابع استان هرمزگان به استان فارس که تازگی ها دوباره از سوی برخی نمایندگان و مسئولان استان فارس مطرح شده اخیرا شاهد بوده ایم که خبر پراکنی هایی در مورد قطعی شدن این موضوع صورت گرفته است. در ادامه جمعی از مردم شهرستان پارسیان با حضور در مناطق غرب شهرستان یعنی پنج روستای مورد نظر، مراتب اعتراض خود را به این مصوبه اعلام کردند.

مردم ابتدا در روستای “سروباش” پارچه نوشته ای را که مبنی بر درخواست لغو الحاق امضا کردند و سپس در راهپیمایی با طی کردن مسافت روستای “سروباش” و عبور از روستای “فارسی”، در روستای “اکبری” به این مصوبه اعتراض کردند.

مردم مسافت سه کیلومتری را با شعارهای “دولت تدبیر و امید حمایت حمایت”، “مصوبه الحاقی لغو باید گردد”، “الحاق اجباری هرگز نمی پذیریم”، “پنج روستای پارسیان پاره تن هرمزگان”، “هم شیعه هم سنی حامی پارسیانیم”، “استاندار محبوب حمایت حمایت”، “نعیم آبادی بزرگوار حمایت حمایت” پیمودند.

کراپ‌شده - تجمع پارسیان

 

معترضان همچنین پلاکاردهایی با مضمون: “دولت تدبیر و امید اینجا، محیط زیست در خطر است”، “ویرانی محیط زیست ویرانی ماست”، “با مصوبه الحاقی پارک ملی نایبند در معرض تخریب”، “توسعه با وصل شدن به این استان و آن استان اتفاق نمی افتد” و…» حمل می کردند.

در پایان راهپیمایی در کنار مسجد جامع روستای “اکبری” علی قاسمی عضو شورای شهر کوشکنار و عضو شورای اسلامی شهرستان ابراز داشت: ما از مسئولان شهرستان لامرد و نمایندگان فارس می خواهیم از پتانسیل های بالقوه خود برای توسعه استان و شهرستان خود استفاده کنند و دست تعرض به استان یا شهرستان همجوار دراز نکنند.

وی عنوان کرد: ما خواستار احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز هستیم. این مردم پرشور و متعهد تنها خواسته شان لغو مصوبه الحاقی است که هیچگونه کار کارشناسی روی آن انجام نشده است. این مردم تنها مطالبه شان این است که نظرشان مبنای تصمیم گیری قرار گیرد.

یاداور می شود، سال گذشته نیز با شایعه اجرایی شدن این مصوبه دولت پیشین، روزهای ممتدی شهر بندرعباس و پارسیان شاهد تجمعات گسترده بود. در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان این اعتراضات دوباره ابراز شد و با درخواست استاندار جاسم جادری و نماینده ولی فقیه آیت اله نعیم آبادی از رئیس جمهور مبنی بر لغو این مصوبه، رئیس جمهور قول بررسی مجدد این مصوبه را داد. وی همچنین بیان کرد که این موضوع را به نحوی پیش می بریم که نگرانی برای هیچکس ایجاد نکند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین