شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس مطرح کرد:

پتانسیل های مناسب لارستان در زمینه صادرات/ کمبود صنایع تبدیلی کشاورزی در لارستان

میلاد لارستان: مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس کمبود با اشاره به پتانسیل های مناسب لارستان با توجه به زیرساختها و موقعیت جغرافیایی این شهرستان، گفت: کمبود صنایع تبدیلی یکی از چالشهای پیش روی کشاورزی در شهرستان لارستان است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس کمبود با اشاره به پتانسیل های مناسب لارستان با توجه به زیرساختها و موقعیت جغرافیایی این شهرستان، گفت: کمبود صنایع تبدیلی یکی از چالشهای پیش روی کشاورزی در شهرستان لارستان است.

به گزارش میلاد لارستان؛ پیش از ظهر امروز علی ارغون که پیش از این به عنوان معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان بوده و از امروز کارش را در سمت مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس ادامه خواهد داد، در جلسه تودیع و معارفه ای که به همین منظور با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در تالار وحدت شهر لار برگزار شد، با اشاره به اینکه لارستان پهناورترین شهرستان استان فارس است، اظهار داشت: شهرستان لارستان با وسعت ۱۶ هزار کیلومتر مربع با وجود پراکندگی شهرها و روستاهای آن در بحث کشاورزی بسیار موفق بوده است.

تولید سالانه ۲۱۰ هزار تُن محصولات زراعی در لارستان

وی با اشاره به اینکه لارستان جزء معدود شهرستانهای سطح کشور است که دارای پنج اداره جهاد کشاورزی  در مراکز بخش ها و دهستان هاست، افزود: در حوزه زراعت، در شهرستان لارستان ۳۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۲۹ هزار هکتار اراضی دیم مستعد وجود دارد که از مجموع این اراضی سالانه ۲۱۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می شود.

ارغون، تولید پنبه، کنجد، سیب زمینی و پیاز طرح استمرار را از توانمندی های ویژه شهرستان لارستان برشمرد و تصریح کرد: لارستان تنها تولید کننده سیب زمینی طرح استمرار در استان فارس است که همزمان جیرفت استان کرمان جزء محدود شهرستان های کشور هستند که سیب زمینی خارج از فصل به بازار عرضه می کنند.

تولید سالانه ۷۰ هزار تُن محصولات باغی در لارستان

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس، لارستان را از شهرستانهای برتر تولید کنجد در سطح استان فارس معرفی کرد و ادامه داد: در حوزه باغبانی، از ۵ هزار و ۵۱۱ هکتار در شهرستان لارستان محصولات مرکبات، خرما، زیتون و انگور و همچنین بحث توسعه گلخانه ها فعال است که از این مجموعه سالانه ۷۰ هزار تُن محصول باغی تولید می شود.

فعالیت ۵۵ واحد مرغداری در لارستان

مدیر سابق جهاد کشاورزی لارستان با ابراز خرسندی از رشد فعالیت های تولید دامپروری در این شهرستان، خاطر نشان کرد: در لارستان مرغ سبز تولید می شود و در بحث تولید تخم مرغ این شهرستان به سطح صادرات رسیده که نتیجه یک فرآیند طولانی مدت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج مجتمع دامداری در لارستان وجود دارد، افزود: دو واحد کشتارگاه صنعتی، خوراک دام، کارخانه های لبنی، ۵۵ واحد مرغداری و ۳ واحد تولید مرغ تخم گذار و غیره وجود دارد.

تولید سالانه ۱۲ هزار تُن گوشت مرغ در لارستان

ارغون با اشاره به اینکه سالانه ۱۲ هزار تُن گوشت مرغ در لارستان تولید می شود، گفت: سالیانه ۶ هزار و ۷۰۰ تُن گوشت قرمز، ۱۲ هزار تُن شیر، ۲ هزار و ۷۰۰ تُن تخم مرغ و ۲۹ تُن عسل در شهرستان لارستان تولید می شود.

کمبود صنایع تبدیلی را یکی از چالشهای پیش روی کشاورزی در لارستان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس کمبود صنایع تبدیلی را یکی از چالشهای پیش روی کشاورزی در لارستان برشمرد و ادامه داد: به تازگی دو واحد بسته بندی مرکبات در لارستان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب و خاک ۴۲ طرح در سطح شهرستان لارستان به اجرا درآمده است، تصریح کرد: در سالهای اخیر۵ هزار هکتار در مناطق جویم، بنارویه، شرفویه، دهفیش و بیرم عملیات تسطیح لیزری، ۲۵۰ متر کانال انتقال آب در منطقه جویم، اجرای ۸۰۰ متر احیاء و مرمت قنوات در بخش جویم، اجرای طرح انتقال آب با لوله به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر و اجرای ۲۲ هکتار آبیاری تحت فشار با یارانه ۸۵ درصد بلاعوض صورت گرفته است.

تولید سالانه بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ تُن بذر در لارستان

ارغون با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ تُن بذر و ۶ هزار و ۵۰۰ تُن انواع کودهای شیمیایی در لارستان تولید شده است، گفت: برای اولین بار به همت کارشناسان بحث پرورش و تولید گیاهان دارویی در لارستان به اجرا درآمده است.

وی از تجهیز کشاورزان لارستان به دستگاههای کارنده با هدف بومی سازی با شرایط آب و هوایی منطقه در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این کار با هدف کاهش مصرف بذر و بهینه کردن آن و همچنین بالا بردن درآمد کشاورزان صورت می گیرد.

پتانسیل های مناسب لارستان در زمینه صادرات

این مسئوول از وجود یک واحد ۵ هزار رأسی گوساله پروری در لارستان خبر داد و افزود: در صورت تأمین گوساله می توان شهرستان لارستان را به مرکز تولید گوشت قرمز در جنوب فارس تبدیل کرد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به پتانسیل های مناسب لارستان در زمینه صادرات، گفت: مراودات مردم منطقه با کشورهای مختلف، نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس و بهره مندی از فرودگاهها بین المللی می توانند سهم بسزایی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه با همکاری مرکز تحقیقات درصدد وارد کردن دستاوردهای علمی در بحث کشاورزی لارستان صورت گرفته است، تصریح کرد: برای استفاده بهینه از منابع، کم کردن هزینه های تولید و بالابردن درآمد کشاورز می توان با تخصصی و علمی کردن تولیدات کشاورزی اقدامات موثری صورت داد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین