شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3
اجمالی/ امام خامنه‌ای در دیدار اساتید دانشگاه‌ها:

اقتصاد مقاومتی هم عزت ملی است هم گره‌گشایی فعلی

میلاد لارستان: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: اقتصاد مقاومتی اگر به معنای واقعی اجرایی شود، هم عزت ملی و هم نیازهای کشور را تأمین می‌کند؛ چون متکی به ظرفیت‌های داخلی است.

 رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: اقتصاد مقاومتی اگر به معنای واقعی اجرایی شود، هم عزت ملی و هم نیازهای کشور را تأمین می‌کند؛ چون متکی به ظرفیت‌های داخلی است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، به مناسبت ماه مبارک رمضان جمعی از استادان دانشگاه‌ها و اعضای جامعه‌ دانشگاهی سراسر کشور عصر امروز(شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل جامعه‌ دانشگاهی و مسائل کشور پرداختند.

مهمترین محورهای بیانات امام خامنه‌ای در این دیدار به شرح ذیل است:

* اگر می‌خواهیم کشورمان ۲۰ سال بعد، پیشرفته، باعزت، متدین، ثروتمند، مقتدر، مستقل، برخوردار از عدالت و خیرات مادی و معنوی باشد، این احتیاج دارد به کارهایی که عمده‌ این کارها مربوط به دانشگاه است. علت تکیه‌ من روی دانشگاه و اساتید این است.

* اقتصاد مقاومتی هم عزت ملی است، هم گره‌گشایی فعلی. می‌پرسند شما که می‌گویید “عزت ملی”، نیازهای نقد موجود در جامعه را چه می‌کنید؟ اقتصاد مقاومتی اگر به معنای واقعی اجرایی شود، هم عزت ملی و هم نیازهای کشور را تأمین می‌کند؛ چون متکی به ظرفیت‌های داخلی است.

* مسئله‌ای که روی آن تأکید دارم، سرعت رشد علمی است. امروز احتیاج داریم رشد علمی را سرعت ببخشیم. ما اقلاً ۶۰-۷۰ سال توسط حکومت‌های خائن عقب نگه داشته شده‌ایم. اگر بخواهیم پیش برویم، نمی‌توانیم با سرعت همان کسانی که جلو هستند، حرکت کنیم.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین