چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی فارس

راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی در استان فارس توسعه می‌یابد

میلاد لارستان: معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر یک خانه صنایع دستی در شیراز فعال است، گفت: راه‌اندازی خانه صنایع دستی در استان فارس توسعه می‌یابد.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر یک خانه صنایع دستی در شیراز فعال است، گفت: راه‌اندازی خانه صنایع دستی در استان فارس توسعه می‌یابد.

به گزارش میلاد لارستان؛ زهرا الحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر یک خانه صنایع دستی در شیراز فعال است، اظهار داشت: خانه‌های صنایع دستی فضایی برای افزایش تولیدات صنایع دستی، افزایش کیفیت محصولات و فراهم آوردن فضایی برای مشارکت و تعامل هنرمندان است به همین دلیل این خانه‌ها در استان فارس توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه خانه صنایع دستی شیراز به رشته‌های بومی تعلق دارد، گفت: رشته‌‌هایی نظیر خاتم، قلمزنی، معرق و دیگر رشته‌های بومی صنایع دستی در این خانه قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی استان فارس افزود: وجود مشکلاتی در ابلاغیه سبب توقف در راه‌اندازی این خانه‌ها شده و معاونت صنایع دستی منتظر دستورالعمل جدید در این باره است و به محض ارسال دستورالعمل توسعه این خانه‌ها در استان فارس دنبال می‌شود.

الحمدی خاطرنشان کرد: خانه‌های صنایع دستی باید در اماکن تحت تملک سازمان میراث فرهنگی راه‌اندازی شود که مدیریت این مجموعه‌ها در اختیار معاونت صنایع دستی استان قرار می‌گیرد.

وی درباره اولویت راه‌اندازی این خانه‌ها تصریح کرد: این خانه‌ها در شیراز و دیگر شهرستان‌هایی که شرایط لازم برای راه‌اندازی را داشته باشند، راه‌اندازی می‌شود و حضور هنرمندان و صنعتگران بومی برای احیا و افزایش تولید صنایع از دیگر شرایط راه‌اندازی است.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی استان فارس بیان کرد: یکی از مزیت‌های این خانه‌ها تعامل هنرمندان در یک فضای اختصاصی است که سبب رشد هنرمندان جوان و توسعه پایدار رشته‌های صنایع دستی می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین