جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان

رشد بیش از 800 درصدی پذیرش بیمار در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان

میلاد لارستان: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت ویزیت بیماران در درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) لار از متوسط ماهانه ۵۰۰ بیمار در سال ۹۲ به متوسط ۱۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در سال ۹۴ افزایش پیدا کرده است که این آمار نشان از رشد بیش از ۸۰۰ درصدی دارد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت ویزیت بیماران در درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) لار از متوسط ماهانه ۵۰۰ بیمار در سال ۹۲ به متوسط ۱۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در سال ۹۴ افزایش پیدا کرده است که این آمار نشان از رشد بیش از ۸۰۰ درصدی دارد.

دکتر مهیار چهرآزی در گفت و گو با میلاد لارستان؛ اثرات اجرای طرح تحول سلامت در بهبود ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه میزان پرداختی های بیماران با آغاز طرح تحول نظام سلامت به شدت کاهش یافت، اظهار داشت: با آغاز این طرح، پرداخت های خارج از تعرفه بسیار کم شده است و خوشبختانه تاکنون از پرداخت زیرمیزی مابین پزشک و بیمار در شهرستان لارستان گزارش نشده است.

وی با توصیه به بیماران برای گذر از سیستم ارجاع به پزشک متخصص از طریق پزشک خانواده اقدام کنند، ادامه داد: سیستم ارجاع و پزشک خانواده شهری در بسیاری از کشورهای پیشرفته وجود دارد که در این زمینه بیمار با پرداخت هزینه ای ناچیز پذیرش می شوند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان، افزود: در سال ۹۴، تعداد ۸۹ هزار و ۱۵۰ نفر در درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار ویزیت شده اند که این تعداد در سال ۹۲ که هنوز طرح تحول نظام سلامت عملیاتی نشده بود، به طور متوسط در حدود ۶ هزار نفر در این بیمارستان خدمات دریافت کرده بودند.

این پزشک متخصص تصریح کرد: طبق آمار ذکر شده، ویزیت درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) لار از متوسط ماهانه ۵۰۰ بیمار در سال ۹۲ به متوسط ۱۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در سال ۹۴ افزایش پیدا کرده است که بدین ترتیب این آمار نشان از رشد بیش از ۸۰۰ درصدی در بحث پذیرش بیمار در این بیمارستان است.

وی در پاسخ به انتقادات برخی از همشهریان در خصوص پایین بودن نحوه خدمات دهی در درمانگاه تخصصی بیمارستان و طولانی بودن مدت زمان ویزیت بیماران، گفت: با توجه به حجم مراجعات بیماران و رشد چشمگیر آن، نشان از سرویس دهی مناسب بیمارستان است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: در سالهای نه چندان دور دسترسی مردم به متخصصین در تعطیلات عید بسیار کم بوده اما از دو سال گذشته تاکنون با اجرای طرح تحول نظام سلامت، در هیچ تخصصی دچار مشکل نبوده ایم.

چهرآزی با ابراز خرسندی از تجهیز اتاق های عمل به امکانات و وسایل مورد نیاز، افزود: تا پیش از اجرای طرح تحول سلامت، یک بیمار بدلیل عدم تجهیزات پزشکی یا کمبود دارو در داروخانه بیمارستان علاوه بر آنکه نیاز به بستری برای مدت طولانی داشت، در پی آن می بایست هزینه های بالای درمان را نیز می پرداخت اما در حال حاضر بیمار فقط سه یا شش درصد هزینه های درمان را می پردازد.

وی درباره نحوه ارائه گزارش و شکایت بیماران و همشهریان درخصوص پرداخت زیرمیزی، تصریح کرد: همشهریان می توانند از طریق تماس با سامانه سراسری ۱۶۹۰ یا مراجعه به دفتر معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان شکایات خود را مطرح کنند و به طور قطع پیگیری و برخورد می شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین