جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 14 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تجهیز بیمارستان لار به دستگاه آنالیز انعقاد خون

دستگاه آنالیز انعقاد خون با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل درآمدهای بیمارستانی و با مشارکت و همراهی خیرین شهرستان خریداری، نصب و در بیمارستان…

دستگاه آنالیز انعقاد خون با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل درآمدهای بیمارستانی و با مشارکت و همراهی خیرین شهرستان خریداری، نصب و در بیمارستان امام رضا(ع) لار راه اندازی شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، دکتر مینا حسنی، رئیس این مرکز آموزشی درمانی اظهار داشت: انجام آزمایش انعقاد خون به عنوان یکی از آزمایشهای اساسی و پرتکرار در مراکز درمانی است که با توجه به اختلالات انعقاد خون در پاندمی کرونا، تجویز و انجام آن در تخصص های مختلف درمانی نسبت به گذشته به مراتب بیشتر شده است.

وی افزود: تا کنون طیف وسیعی از ناهنجاری های پارامترهای انعقادی در بیماران مبتلا به کرونا گزارش شده که تشخیص دقیق و به موقع آن می تواند تاثیر بسزایی در روند بهبود این بیماران به همراه داشته و به شکل قابل توجهی مرگ و میر ناشی از این اختلال را کاهش دهد.

رئیس بیمارستان خاطر نشان کرد: همیشه تهدیدهای پیش آمده در حوزه های متعدد می تواند با مدیریت دقیق به فرصت مطلوب تبدیل گردد و این مهم نیز در شرایط فعلی ما را بر آن داشت تا با همراهی ۲ میلیارد ریالی بنیاد نیک اندیشان هاشمی زمینه خرید دستگاه آنالیز انعقاد خون را فراهم آورده و مابقی اعتبار مورد نیاز را نیز از درآمد بیمارستان تامین کنیم.

دکتر حسنی تاکید کرد: تا کنون روزانه حداقل ۱۵۰ مورد تست انعقاد خون به شکل دستی در آزمایشگاه این مرکز آموزشی درمانی انجام می شد که به لطف پروردگار و همراهی بنیاد نیک اندیشان هاشمی با خرید دستگاه Automated blood coagulation analayzer منبعد آزمایشات انعقادی شامل آزمایش PT، D.Dimer، فیبرینوژن، محصولات تجزیه ای فیبرینوژن، آنتی ترومبین و فاکتورهای انعقادی به شکل دقیق و اتوماتیک با دستگاه به روز انجام می شود که ضمن بالا رفتن سرعت آزمایشها، افزایش دقت را نیز در پی خواهد داشت.

گفتنی است با توجه به ساخت اتاق عمل قلب و راه اندازی آن در آینده ای نزدیک، این دستگاه به عنوان یکی از تجهیزات الزامی است که میتواند به کمک پزشکان متخصص قلب آمده و در کنترل فاکتورهای انعقادی برای بیماران قلبی و هموفیلی یاری رسان متخصصان مربوطه باشد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین