یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 26 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

برنامه های استاندار در خصوص حل مشکل آب فارس چیست؟

استاندار فارس گفت: مشکل اصلی استان در توسعه پیش رو در همه زمینه های کشاورزی، صنعتی و حتی شهرسازی، کمبود آب بر اثر خشکسالی های متوالی است. مهندس افشانی در…

استاندار فارس گفت: مشکل اصلی استان در توسعه پیش رو در همه زمینه های کشاورزی، صنعتی و حتی شهرسازی، کمبود آب بر اثر خشکسالی های متوالی است.

مهندس افشانی در سخنانی با اشاره به اين كه عمده اشتغال و درآمد مردم استان فارس از طريق كشاورزي تامين مي شود و هم اكنون  به دليل خشكسالي دچار حاشيه نشيني شده اند، افزود: به همين دليل پس از جلسات و همچنين مكاتبه اي كه با معاون اول محترم رياست جمهوري داشتم تاكيد كردم كه فارس به دليل وقوع خشكسالي با مشكلات زيادي روبرو شده است.

استاندار فارس آبخيزداري و آبخوان داري براي مهار آبها، اتمام سدهاي در حال ساخت استان و نمك زدايي و شيرين كردن آب دريا براي تامين آب مورد نياز صنعت در شهرهاي مجاور دريا را از جمله برنامه هاي استان براي مقابله با موضوع خشكسالي برشمرد و ادامه داد: بايد با استفاده از فضاسازي ملي و كشوري موضوع آب استان فارس را مطرح كنيم و در اين راه برگزاري سمينار و كنفرانس و مصاحبه اساتيد و مديران استان بايد صورت گيرد.

وي با بيان اين كه در سال گذشته بيش از ۱۰ هزار هكتار از اراضي كشاورزي فارس تغيير نوع آبياري داده شده است، به برنامه استفاده از سيستم هوشمند براي مصرف آب در بخش كشاورزي اشاره كرد و تاكيد كرد: سازمان جهادكشاورزي بايد برنامه اجرايي اين طرح را تهيه و ارائه كند.

مهندس افشاني پر كردن چاه هاي غيرمجاز را از ديگر برنامه هاي استان فارس براي مقابله با مشكل كمبود آب دانست و با تاكيد بر همدلي ميان دستگاه هاي و نهادهاي مسئول در اين زمينه، اظهار داشت: از طريق شوراي تامين استان اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از راوبط عمومی استانداری فارس، وي نصب كنتر هوشمند آب بر روي چاه هاي كشاورزي به منظور برداشت به ميزان مشخص توسط بهره برداران را مورد تاكيد قرار داد و افزود: موضوع تالاب هاي استان فارس بايد به عنوان مسئله اي ملي مطرح و در خصوص آن تصميم گيري شود.

میلادلارستان: حال باید دید با توجه به نزدیکی لارستان بزرگ به دریا و نیز بخش قابل توجهی از کشاورزی فارس که از این منطقه صورت می گیرد، توجه جناب استاندار تا چه حد به حوزه لارستان، خنج و گرارش خواهد بود….

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین