چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان

کمبود متخصص در بیمارستان بیرم لارستان

میلاد لارستان: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان عمده‌ترین دلیل اعزام برخی از بیماران بخش بیرم این شهرستان به بیمارستان‌های مرکز استان فارس یا شهرهای هم‌جوار را نداشتن متخصص یا عدم حضور متخصص دانست.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان عمده‌ترین دلیل اعزام برخی از بیماران بخش بیرم این شهرستان به بیمارستان‌های مرکز استان فارس یا شهرهای هم‌جوار را نداشتن متخصص یا عدم حضور متخصص دانست.

دکتر مهیار چهرآزی در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۷۶ هزار و ۱۲۲ نفر در درمانگاه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) بخش بیرم لارستان ویزیت شده اند، اظهار داشت: از این تعداد ۳۴ هزار و ۸۹۳ نفر توسط پزشک عمومی و ۴۱ هزار و ۲۲۹ نفر توسط پزشکان متخصص ویزیت شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پزشکان متخصص در رشته های اطفال، داخلی و زنان به طور میانگین ماهانه ۲۵ روز در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) بیرم مستقر هستند، افزود: متخصص مغز و اعصاب در روز های شنبه و چهار شنبه هر هفته، متخصص چشم روزهای چهار شنبه هر هفته و متخصص سونوگرافی روزهای جمعه یک هفته درمیان در بیمارستان بیرم حضور دارند.

 معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۱ هزار و ۱۱۸ نفر در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) بیرم از خدمات دیالیز بهره مند شده اند، تصریح کرد: طی این مدت، یک هزار و ۲۵۳ نفر در بخش داخلی، ۲ هزار و ۹۱۵ نفر در بخش اطفال، ۳۹۴ نفر در بخش زنان و زایمان و ۱ هزار و ۵۴۳ نفر در بخش اورژانس بستری شده اند.

چهرآزی با بیان اینکه در مجموع ۲۶۳ هزار و ۲۲ آزمایش در آزمایشگاه بیمارستان علی اصغر(ع) بیرم انجام شده است، ادامه داد: از این تعداد ۴ هزار و ۸۲۰ نفر به شکل بیمار بستری و ۱۵۱ هزار و ۳۵ نفر بیمار سرپایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۷۰ هزار و ۵۵۰ نسخه در داروخانه بیمارستان پیچیده شده است، گفت: در طول این مدت، در مجموع ۲۳۷ مورد زایمان صورت گرفته که از این تعداد ۱۴۹ مورد بشکل طبیعی و ۸۸ مورد آن بصورت سزارین بوده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان عمده ترین دلیل اعزام برخی از بیماران به بیمارستان های مرکز استان یا شهرهای همجوار را نداشتن متخصص یا عدم حضور متخصص دانست و یادآور شد: در سال جاری با جذب نیروی استخدامی، مشکل کمبود پرستار در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) بیرم لارستان حل شده است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین