دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

جعفرپور:امروز عزادار از دست دادن ارزش‌ها هستیم

جمشید جعفرپور، نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سخنانی  به گلایه مقام معظم رهبری از کمبود تولید محصولات فرهنگی و ولنگاری به وجود آمده در میان مسئولان…

جمشید جعفرپور، نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سخنانی  به گلایه مقام معظم رهبری از کمبود تولید محصولات فرهنگی و ولنگاری به وجود آمده در میان مسئولان فرهنگی اشاره و عنوان کرد: آنچه امروز بدان دچار شده‌ایم حاصل یک فرآیند چند ساله و فاصله گرفتن از اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی است.

وی دوری از ارزش‌ها و اخلاق اصیل دینی و قرآنی و گرفتار شدن به امور سطحی و ظاهری را از جمله علت‌هایی برشمرد که سبب شده است مردم و مسئولان نسبت به تولیدات فرهنگی کم توجه شوند و گفت: هر چه از بطن انقلاب به لایه‌های برونی حرکت کردیم از ارزش‌ها فاصله گرفتیم و این امر تا حدی به عملکرد مسئولان و تا بخشی به تغییر سلیقه عموم مردم به واسطه تبلیغات خارجی بازمی‌گردد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایکنا، وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان توقع داشت با یک یا چند مصوبه شاهد برون رفت از شرایط فعلی و ترمیم اوضاع فرهنگی کشور باشیم تصریح کرد: مصوبه تا حدی به بسترسازی منجر می‌شود اما تا زمانی که این مهم به یک باور در میان مسئولان تبدیل نشود نمی‌توان شاهد تغییرات محسوسی بود.

جعفرپور با اشاره به برخی از افراد و گروه‌ها که همچنان از ابتدای انقلاب اسلامی ایران در زمینه فعالیت‌های فرهنگی فعال و به اصول و ارزش‌ها معتقد هستند گفت: این افراد باید تشویق و فعالیت‌های آنان بیشتر به سایر مسئولان معرفی شود.

امروز عزادار از دست دادن ارزش‌ها هستیم
وی با بیان اینکه امروز جامعه ما عزادار از دست دادن زیبایی‌ها و ارزش‌هایی است که به خاطر آن انقلاب کرد، گفت: بازگشت به اهدافی که انقلاب اسلامی برای رسیدن به آن شکل گرفت بهترین راهکار برای مبارزه با شرایطی که مقام معظم رهبری از آن با عنوان ول انگاری فرهنگی نام بردند است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تزریق باور به مسئولان و ارائه زیبایی‌های فطری نشئت گرفته از ارزش‌های دینی و اخلاقی و حمایت و پشتیبانی از گروه‌های خودجوش مردمی که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی ورود پیدا کرده‌اند باید در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تعمیق و تمسک به آموزه‌های قرآن و عترت باید در کمیسیون تلفیق بیشتر مورد توجه قرار گیرد گفت: رونق دادن به فعالیت‌های فرهنگی اگر از طریق عموم مرم پیگیری شود به نتیجه بهتری خواهیم رسید. مسئولان نیز باید مردم را برای ورود به این میدان تشویق کنند.

در مسیر هستیم یا نه؟
وی بر ضرورت بازخوانی اهداف انقلاب اسلامی و رصد فاصله ایجاد شده تأکید و تصریح کرد: عمده‌ترین موضوعاتی که باید محور تولید محصولات فرهنگی قرار گیرد آموزش همان اهدافی است که به خاطر آن انقلاب کردیم. گاهی چون به مقصد نمی‌نگریم می‌پنداریم که در مسیر هستیم در صورتی که فقط جلوی پای خود را می‌نگریم و با زاویه در حال دور شدن از مقصد هستیم.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین