شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

لزوم حمایت و حفاظت از تنوع زیستی زاگرس+یک یادآوری به جناب استاندار

استاندار فارس در سخنانی گفت: طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس باید با جدیت و حساسیت مورد حمایت قرار گیرد. به گزارش میلادلارستان به نقل از  استانداری فارس، سید محمد…

استاندار فارس در سخنانی گفت: طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس باید با جدیت و حساسیت مورد حمایت قرار گیرد. به گزارش میلادلارستان به نقل از  استانداری فارس، سید محمد علی افشانی، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: نباید بلایی که بر سر آب آمد بر سر محیط زیست هم بیاید چرا که قابل جبران نیست.  وی ادامه داد: امروز با محیط زیست هم تقریبا همانند آب برخورد می شود و همه باید خود را موظف به حفاظت از محیط زیست بدانیم.

استاندار فارس حفظ طبیعت را از هر چیزی لازم تر و واجب تر دانست و اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان اساس توسعه پایدار یک ضرورت است و این تنها سرمایه در اختیار بشر است که اگر از دست رود دیگر حیاتی باقی نمی ماند.

میلادلارستان: جناب استاندار بد نیست به محیط زیست بکر منطقه لارستان نیز نگاهی داشته باشید.یادداشت زیر گویای لزوم توجه به انقراض گونه های حیات وحش لارستان اند…

رئیس محیط زیست لارستان گفت: پرنده “هوبره” و “قوچ لارستان” به دلیل کاهش شدید بارندگی در منطقه لارستان در معرض انقراض و کوچ از این منطقه هستند. به گزارش میلادلارستان رئیس اداره محیط زیست لارستان با بیان اینکه منطقه حفاظت شده “هرمود” لارستان با ۲۰۷ هزار هکتار مساحت از مناطق حفاظت شده مهم کشور به شمار می رود تصریح کرد: مهم‌ترین گونه حفاظت شده در این منطقه “قوچ لارستان” است که گونه‌ای منحصر به فرد است و دارای شهرتی جهانی است.


رئیس اداره محیط زیست لارستان با هشدار نسبت به در معرض انقراض بودن گونه‌هایی مثل پرنده “هوبره” که حفاظت شده جهانی است بیان کرد: خوشبختانه براساس سرشماری‌های صورت گرفته تعداد قوچ‌های معروف به “قوچ لارستان” حدود ۲۵ درصد افزایش داشته‌اند اما متأسفانه به دلیل کاهش شدید بارندگی در منطقه لارستان امکان کوچ این گونه ارزشمند از منطقه لارستان وجود دارد.


“هوبره” یکی از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش کشور ایران است که به عنوان گونه‌ای حمایت شده مورد حفاظت قرار می گیرد و در مقیاس جهانی به عنوان گونه‌ای آسیب‌پذیر در فهرست قرمز آی یو سی ان به ثبت رسیده است.

“قوچ لارستان” دارای شهرت جهانی است و به عنوان ریزترین قوچ دنیا یا “قوچ مینیاتور” شناخته می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین