یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تاکید روسای مراکز آموزش عالی کل منطقه بر تدوین تفاهم نامه مشترک

اولین نشست روسای مراکز آموزش عالی لارستان،گراش و خنج به میزبانی مجتمع آموزش عالی لارستان تشکیل شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش عالی لار در…

اولین نشست روسای مراکز آموزش عالی لارستان،گراش و خنج به میزبانی مجتمع آموزش عالی لارستان تشکیل شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش عالی لار در ابتدای این نشست که با هدف توسعه و ارتقای کیفی و کمی آموزش عالی و نقش آفرینی مراکز آموزش عالی در منطقه  برگزار شد  دکتر صبا اشرف منصوری، عضو جدید هیات علمی دانشگاه دولتی، به جایگاه آموزش عالی و تغییرات کمی و کیفی گروه‌های تحصیلی و روند آموزش عالی در ایران از گذشته تاکنون پرداخت.

در ادامه دکتر محمدعلی باقری، رئیس دانشگاه دولتی، ضمن اشاره به اهداف مشترک دانشگاه‌ها از جمله آموزش نیروی انسانی مناسب و تاکید بر همراهی و همگام شدن همة مسئولین دانشگاه‌ها جهت بهبود کیفیت آموزشی و پژوهشی، گزارش مختصری از وضعیت و دستاوردهای دانشگاه دولتی ارائه نمود.

دکتر عرفانی، رئیس شبکه بهداشت اوز سخنران بعدی بود که  به تقویت و شناخت و استفاده از توانمندی‌های دانشگاه‌ها در سایر حوزه‌ها اشاره کرده  و افزود: درصورت افزایش همدلی و همراهی مراکز آموزش عالی منطقه، می توان نقش موثرتری در برنامه ها و تحولات شهرستان ایفا نمود. وی همچنین گسترش آموزش عالی را از وظایف این مراکز دانست.

در ادامه، دکتر مهدی زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، بر همکاری بین دانشگاه ها و عملیاتی سازی آن تاکید کرده و اظهار داشت: دانشگاه‌ها می‌توانند نیازهای متفاوت ارگان‌های وابسته را با توجه به پتانسیل های تحقیقاتی تامین نمایند. وی افزود: به منظور ارتقا کیفیت آموزش، می توان برنامه های مشترکی از جمله سمینارهای مشترک، دوره‌های آموزشی و پژوهشی مشارکتی ، با حضور دانشگاه‌های منطقه برگزار نمود.

مهدی اسماعیلی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی لارستان نیز در سخنانی تاسیس مجتمع آموزش عالی لارستان و بازگشت نخبگان را باعث افتخار و مباهات شهرستان دانسته و  تنظیم تفاهم نامه داخلی و اساسنامه براساس همدلی و همکاری مضاعف بین مراکز آموزش عالی تاکید نمود.

دکتر عاطفه رئوفی، رئیس دانشکده علوم پزشکی لار نیز آموزش عالی و پرورش دانشجو را از محورهای اصلی شهرستان ذکر کرده و بیان داشت: برگزاری جلساتی با شخصیت های برجسته آموزش عالی کشور  موجب جلب حمایت های مادی و معنوی بیشتر برای لارستان و دانشگاه های منطقه خواهد شد.

دکتر مقتدری، رئیس دانشگاه پیام نور اوز و سرپرست پیام نور خنج، کمبود فرصت های شغلی را یکی از دلایل کاهش تمایل جوانان به ادامه تحصیل دانسته و اشاره کرد: در این زمینه میتوان فعالیت هایی را در جهت افزایش بهره بری از توانمندی های تحصیلی و ایجاد علاقه در دانشجویان انجام داد.

دکتر حجت ا… رخ گیره، معاون آموزش و پژوهشی مجتمع آموزش عالی لارستان نیز در سخنانی بیان داشت: توسعه و ارتقا آموزش عالی و کشف نقاط ضعف و قوت یکدیگر و ایجاد بستر مناسب می تواند فعالیت های صنعتی و اقتصادی منطقه را هدفمند نماید. وی افزود:  روسای دانشگاه ها می توانند به عنوان وزنه ای در تصمیم سازی مسئولین شهرستان سهیم باشند.

در ادامه میهمانان به ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه ها در عرصه آموزش عالی و نوشتن تفاهم نامه مشترک تاکید کردند

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین