پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

خطاب جعفرپور به دولت، 5وزارتخانه و سازمان مدیریت در نطق میان دستور+صوت

پیش از ظهر امروز دکترجعفرپور نماینده مردم لارستان،خنج و گراش  در مجلس شورای اسلامی اولین نطق میان دستور خود در مجلس دهم را در صحن علنی قرائت کرد. متن و…

پیش از ظهر امروز دکترجعفرپور نماینده مردم لارستان،خنج و گراش  در مجلس شورای اسلامی اولین نطق میان دستور خود در مجلس دهم را در صحن علنی قرائت کرد.

متن و صوت نطق  مورخ ۹۵/۷/۷ نماینده مردم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اين نطق مقارن شده است با ۳ مناسبت مهم و تامل برانگيز : اول همزماني با روزهاي آغازين ماه مهر، باز گشايي مدارس و مراكز علمي و آغاز فصل دانايي. درس اين مناسبت آن است كه استحكام واقتدار ايران اسلامي جز بر پايه رشد علمي و ارتقاي بينش و تعميق فرهنگ اسلامي و ايراني امكان پذير نيست. اين ايام خجسته را به همه معلمان، اساتيد و دانش آموزان و دانشجويان عزيز كشور تبريك عرض مينمايم.

دوم هفته دفاع مقدس، مجالي براي يادآوري جانفشاني شهيدان و فداكاري جانبازان و ايثارگران دفاع مقدس و خانواده هاي مكرم آنان بعنوان چراغ هدايت جامعه، اداي احترام و تكريم جامعه ايثارگران و در زمان كنوني، بزرگداشت مدافعان حرم كه مانع دستيابي حراميان به اهداف غير انساني آنان مي باشند.

سوم محرم ماه، ماه عشق و دلدادگي به ارزشهاي والاي انساني و الهي، اوج كمال انسانيت، ماه ولايت و الگوي اطاعت از امام و رهبر الهي، ماه ابوالفضل و زينب و حسين(ع) اميد آنكه من و شما، بيشترين بهره را از فرصت محرم براي شناخت وظيفه و تعميق بينش و باور به پيام هاي عاشورا كسب نماييم.

با استفاده از اين فرصت نكاتي را در عرصه بين المللي وداخلي يادآور ميشوم:

۱- اين ايام شاهد پيروزي هاي ميداني جمهوري اسلامي ايران در منطقه و تكميل حلقه هاي موفقيت در صحنه مقابله با دشمنان نظام،  امريكا، اسرائيل و عربستان و شكست و هزيمت عوامل دست نشانده آنان تروريست هاي تكفيري داعش در سوريه و عراق مي باشيم. فريب طرحهاي باصطلاح آتش بس را كه هدفي جز فراهم آوردن فرصت براي بازسازي تروريست ها ندارد، نخوريم.

۲- ايمان داشته باشيم كه نتايج انتخابات پيش روي رياست جمهوري در امريكا هر چه كه باشد،تفاوتي براي كشور ما ندارد و از عمق دشمني آنان نمي كاهد. دولتمردان تنها بفكر تقويت دروني اقتصاد كشور با الگوي اقتصاد مقاومتي و توجه به تقويت ارزش هاي ايراني اسلامي در جامعه باشند.

۳- اين روزها سخن از نحوه مواجهه با FATF يا همان كارگروه ويژه مالي در سازمان مبارزه با پولشويي است. توافق برجام پيش روي ماست. درس بزرگ برجام – عليرغم وفاي به عهد و انجام همه تعهدات از سوي جمهوري اسلامي – بد عهدي و بي اعتمادي به طرف مقابل بويژه امریکاست. درسی که باید در FATF بكار آيد. دولت و مجلس بايد هوشمندانه با پيش بيني حركات احتمالي طرف مقابل و بدون هيچ اعتماد و حسن ظن، مسير پيوستن را طراحي كنند.

۴- نارضايتي رو به تزايد جامعه از شرايط اقتصادي بويژه در زمينه ركود و اشتغال زنگ خطري است كه بايد همه اركان نظام بويژه دولت و مجلس را متوجه سازد و با همدلي و همكاري تلاش هاي خود را در اجراي اقتصاد مقاومتي و تكيه بر توانمنديهاي داخلي سرعت بخشند.

با سلام به مردم شريف شهرستانهاي لارستان، خنج و گراش تذكراتي را درباره حوزه انتخابيه به مسئولين اجرايي ياد آور ميشوم:

۱- وزارت كشور بمنظور بهبود جريان اجرايي كشور، تقويت و افزايش اختيارات اداري فرمانداري هاي ويژه از جمله فرمانداري ويژه لارستان را در دستور كار قرار دهد.

۲- مشكل بي آبي در حوزه انتخابيه جدي است! وزارت نيرو برنامه خود را براي آبرساني به جويم،بنارويه، صحراي باغ، بيرم، اوز ، محمله، ارد و بخشهاي مركزي لارستان، خنج و گراش به مردم اعلام نمايد.

۳- وزارت نفت عقب ماندگي خود  در گاز رساني به مناطق فاقد گازكشي از جمله بيرم، صحراي باغ، بنارويه و جويم جبران و گاز رساني را تسريع نمايد.

۴- سازمان مديريت با تصويب كميسيون۲۱۵ اقدام مردم خير شهرستان خنج را كه با همت والاي خود اقدام به شكستن بن بست راه ديك اشكن نموده اند، قدرداني و در تكميل اين راه مشاركت نمايد.

۵- وزارت راه و شهرسازي با اختصاص بودجه و اوراق سهام باند دوم جهرم – لار – بندر عباس را كه نقش بسزايي در اقتصاد منطقه دارد بپايان برساند.

۶-  وزارت راه و شهرسازي و سازمان مديريت اتصال ريلي دو استان جنوبي كشور از طريق راه آهن شيراز – جهرم – لار –بندر عباس را با جديت مورد توجه قرار دهند.

۷- در شهرستان خنج با تصويب ماده ۲۱۵  احداث بيمارستان۱۸۰ تختخوابي خنج، همراهي و نيت خير مردم اين شهرستان قدرداني و با اختصاص پزشك متخصص ارائه خدمات درماني به اين منطقه محروم تقويت شود.

۸- در شهرستان گراش (با احترام به تلاش هاي خير بزرگ و نام آشناي كشور مرحوم شيخ احمد انصاري) ادارات باقيمانده اين شهرستان مستقر و ساختمان سايت اداري شهرستان تكميل و راه اندازي شود.

۹- دولت محترم در انجام طرح هايي كه به صورت ۵۰% تعهد مشاركت نموده، به اداي سهم و ايفاي تعهد پذيرفته شده خود اقدام و خيرين را از اقدام به خير دلسرد ننمايد.

۱۰- پرديس دانشگاه فرهنگيان واحد خواهران كه وزير محترم آموزش و پرورش در جمع مردم وعده آن را داده با جديت و سرعت پي گيري شود.

۱۱-  دولت در تاسيس و راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي لارستان حمايت تا امكان جذب سرمايه مردمي و اشتغالزايي براي جوانان منطقه فراهم آيد.

۱۲-   دولت محترم و وزارت كشور مسير ارتقاي مناطق از جمله ارتقاي فداغ به بخش، دهكويه و ارد و محمله به شهر را با ارسال پرونده ها باز نمايد.

۱۳- وزارت راه و شهرسازي تسريع در احداث جاده چك چك و تونل بالنگستان در حوزه شهرستان گراش را در دستور كار خود قرار دهد.

با نام تو آمديم و با ياد تو مي رويم           حاصل همين بود ز اياب و ذهاب ما

السلام عليك يا ابا عبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائك

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین