چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5
مسوول محیط زیست لارستان مطرح کرد

مراقبت هر محیط‌بان از 20 هزار هکتار منطقه حفاظت‌شده در لارستان

میلاد لارستان: مسؤول اداره محیط‌زیست لارستان گفت: در هرمود لارستان با وسعتی بیش از ۲۰۷ هزار هکتار توسط ۱۰ محیط‌بان کنترل و مراقبت می‌شود که برای هر محیط‌بان ۲۰ هزار هکتار و پنج برابر استاندارد جهانی است.

مسؤول اداره محیط‌زیست لارستان گفت: در هرمود لارستان با وسعتی بیش از ۲۰۷ هزار هکتار توسط ۱۰ محیط‌بان کنترل و مراقبت می‌شود که برای هر محیط‌بان ۲۰ هزار هکتار و پنج برابر استاندارد جهانی است.

خدانظر انصاری در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با اشاره به اینکه در منطقه حفاظت‌شده هرمود لارستان پنج پاسگاه حفاظت محیط‌زیست وجود دارد، اظهار داشت: به دلیل کمبود شدید نیرو پاسگاه‌ این منطقه غیرفعال است.

وی بابیان اینکه استاندارد جهانی، منطقه حفاظت برای هر محیط‌بان ۴ هزار هکتار است، تصریح کرد: در منطقه حفاظت‌شده هرمود لارستان با وسعتی بیش از ۲۰۷ هزار هکتار توسط فقط ۱۰ محیط‌بان کنترل و مراقبت می‌شود که به عبارتی برای هر محیط‌بان ۲۰ هزار هکتار یعنی پنج برابر استاندارد جهانی است.

این مسؤول با اشاره به امکانات و تجهیزات لازم برای حفاظت، بابیان اینکه در بحث خودرویی نیز کمبود وجود دارد، افزود: پاسگاه‌های موجود در منطقه حفاظت‌شده هرمود لارستان با توجه به گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیاز به برق و آب‌رسانی دارد که در حال حاضر محیط‌بانان در شرایطی بسیار سخت فعالیت دارند.

مسؤول اداره محیط‌زیست لارستان با اشاره به اینکه با توجه به بروز خشک‌سالی طولانی‌مدت و خشک شدن برخی چشمه‌ها در منطقه نیاز به آب‌رسانی به حیات‌وحش در ۱۰ ماه از روزهای سال است، تصریح کرد: به‌طور میانگین در هر هفته بیش از ۳۰ هزار لیتر آب توسط تانکرها به آبشخورها سرازیر می‌شود.

وی بیان کرد: به همت خیرین و دوستداران محیط‌زیست سه دستگاه آبشخور برای حفاظت از حیات‌وحش احداث و به‌طور میانگین از هر آبشخور بین ۷۰ تا ۱۰۰ گونه جانوری بهره‌مند می‌شوند.

انصاری منطقه حفاظت‌شده هرمود لارستان را با توجه به شرایط اقلیمی و حیات‌وحش خاص مانند قوچ لارستان و جبیر را یکی از مناطق بِکر حفاظت‌شده در جنوب کشور دانست و ادامه داد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط‌زیست وظیفه همگانی است.

مسؤول اداره محیط‌زیست لارستان از آغاز سرشماری گونه‌های حیات‌وحش از اواخر آبان ماه سال جاری خبر داد.

وی بابیان اینکه نامه‌نگاری‌هایی با فرمانداری ویژه لارستان، شورای اسلامی و شهرداری لار برای تعیین مکانی در نقطه‌ای از شهر برای نصب المان قوچ لارستان به‌منظور معرفی و آشنایی مردم و مسافران با این‌گونه جانوری منحصر به‌فرد، گفت: در صورت تصویب و تعیین مکان از سوی شهرداری، اداره محیط‌زیست لارستان آمادگی طراحی و اجرای ساخت مجسمه و اِلمان قوچ لارستان را دارد.

انصاری در پایان با تقاضا از مسؤولان این شهرستان، استان فارس و کشور خواست تا با تبدیل منطقه حفاظت‌شده لارستان به پارک ملی و همچنین رفع کمبود نیرو زمینه را برای خدمات‌رسانی بهتر و حفظ محیط‌زیست این منطقه مهم فراهم کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مراقبت هر محیط‌بان از 20 هزار هکتار منطقه حفاظت‌شده در لارستان”

  1. شیرازی گفت:

    می بایست مسئولین و نماینده محترم لارستان و بندرعباس در خصوص تبدیل منطقه حفاظت شده هرمود به پارک ملی پیگیری و دقت لازم را انجام دهند .می توان گفت هم اکنون منطقه ی حفاظت شده هرمود یکی از بزرگترین مناطق جنگلی و حیات وحش کشور است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین