شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان

تمامی واحدهای تولید مواد غذایی لارستان نشانگر رنگی تغذیه دریافت کردند

میلاد لارستان: معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه تمامی واحدهای تولید مستقر در لارستان دارای نشان رنگی تغذیه ای هستند، گفت: در شهرستان لارستان تعداد ۳۰ واحد کارخانجات و کارگاههای تولیدی مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی فعال وجود دارد.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه تمامی واحدهای تولید مستقر در لارستان دارای نشان رنگی تغذیه ای هستند، گفت: در شهرستان لارستان تعداد ۳۰ واحد کارخانجات و کارگاههای تولیدی مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی فعال وجود دارد.

هوشنگ جعفرپور در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با بیان اینکه از سال ۱۹۸۱ روز ۲۵ اکتبر به عنوان تحت روز جهانی غذا انتخاب شده است، اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی غذا «آب و هوا در حال تغییر است، غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر نزدیک به ۱ میلیارد انسان دچار فقر غذایی هستند، افزود: ۶۰ درصد افرادی که درگیر سوء تغذیه هستند، زنان تشکیل می دهند و از طرفی سالانه ۵ میلیون کودک در جهان به علت گرسنگی جانشان را از دست می دهند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه با توجه به تغییرات شرایط آب و هوایی نحوه کشاورزی و تأمین غذای مورد نیاز بشر نیز در حال تغییر است، تصریح کرد: ضروری است که با برنامه ریزی نسبت به کاهش ضایعات غذایی در تمامی مراحل کاشت، برداشت، حمل و بارگیری، توزیع و مصرف مورد توجه قرار بگیرد.

جعفرپور غذا را اساسی ترین مقوله در زندگی انسانها دانست و ادامه داد: تأمین نیاز غذایی مردم یک کشور وظیفه حاکمان آن است و فقر در همه زمینه ها و به ویژه فقر غذایی می تواند باعث بروز ناهنجاری های وخیم اجتماعی شود.

وی بیان کرد: فقر غذایی باعث افزایش بیماری ها می شود و از سویی دیگر تغییر سبک زندگی و استفاده از فست فودها و دوری از غذاهای سنتی سالم و مقوی، گسترش بیماری های ناشی از غذا را تشدید کرده است.

این پزشک با اشاره به اینکه میزان مورد نیاز روزانه کالری یک فرد متناسب با جنس، وزن و سن افراد متفاوت است، یادآور شد: به طور میانگین روزانه بدن هر فرد نیازمند ۲ هزار و ۷۰۰ کالری است.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه به مناسبت هفته جهانی غذا همایشی با حضور مهمانان استانی و کشوری و تولیدکنندگان محصولات غذایی در روز سه شنبه هفته جاری در تالار اندیشکده دانشکده پرستاری شهر لار برگزار می شود، خاطر نشان کرد: هدف از این همایش تبیین برنامه های نظارتی در بخش مدیریت غذا است.

وی افزود: در شهرستان لارستان تعداد ۳۰ واحد کارخانجات و کارگاههای تولیدی مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی فعال در زمینه های مختلف لبنی، فرآوری غلات، کنسرو، تولید ظروف پلیمری، حلوا مسقطی لاری، نوشیدنی، بسته بندی مواد غذایی و غیره وجود دارد.

جعفرپور با بیان اینکه نشانگر رنگی تغذیه ای برای آگاهی مصرف کننده از شرایط استاندارد آن محصول بر روی کالاهای تولید شده درج می شود، گفت: تمامی واحدهای تولید مستقر در لارستان دارای نشان رنگی تغذیه ای هستند و بنا به تمهیدات اتخاذ شده تمامی واحدهای تولیدی می بایست تا پایان سال این نشان را بر روی کالاهای تولید خود نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی از ابتدای سال جاری کار خود را در لارستان آغاز کرده است، تصریح کرد: نیرو و تجهیزات لازم برای این آزمایشگاه تأمین شده و در حال حاضر کلیه نیازهای آزمایشی مربوط به شهرستانهای لارستان، خنج و گراش به غیر آزمایشات تخصصی را تحت پوشش دارد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تمامی واحدهای تولید مواد غذایی لارستان نشانگر رنگی تغذیه دریافت کردند”

  1. عامري گفت:

    انشالله به اميد احداث دانشگاه علوم پزشکي لامرد(جنوب فارس) که دانشکدههاي منطقه تحت پوشش ان قرار خواهد گرفت

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین