دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 40 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

خواسته های فرماندار لارستان از استاندار فارس

میلاد لارستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در جلسه شورای اداری که با حضور استاندار فارس برگزار شد، خواسته های مختلفی را مطرح کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در جلسه شورای اداری که با حضور استاندار فارس برگزار شد، خواسته های مختلفی را مطرح کرد.

به گزارش میلاد لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار فارس، معاونین، تعدادی از مدیران استانی و روسای ادارات لارستان در سالن تجمعات شهید امامی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان تاریخچه ای از شهرستان لارستان، اظهار داشت: لارستان وسیع ترین شهرستان استان فارس است که دارای ۶ بخش، ۸ شهر، ۲۵۶ روستا، جمعیتی بالغ بر ۲۲۶ هزار جمعیت و مساحتی بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه از شرقی ترین تا غربی ترین شهرستان لارستان بیش از ۴۰۰ کیلومتر و از شمالی ترین تا جنوبی ترین آن ۳۸۰ کیلومتر طول دارد، افزود: وسعت زیاد شهرستان لارستان و مسافت طولانی با مرکز استان فارس در اختصاص بودجه و تفویض اختیار به مدیران این شهرستان از تلف شدن وقت و هزینه بر دولت و مردم کاسته شود.

فرماندار لارستان: ظرفیت شهرستان لارستان برای گسترش فضای آموزشی

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه علی رغم آنکه در استانی برخوردار واقع شده است دارای روستاهای بسیار محروم است، تصریح کرد: برخلاف پتانسیل ها و ظرفیت های مهم در شهرستان لارستان، متأسفانه همچنان محرومیت در این شهرستان دیده می شود.

حسنی با بیان اینکه در شهرستان لارستان ۱۴ مرکز آموزش عالی با ۱۲ هزار دانشجو فعالیت دارند، ادامه داد: فعالیت دو حوزه علمیه و ۵ مدرسه دینی همچنان ظرفیت شهرستان لارستان برای گسترش فضای آموزشی وجود دارد.

فرماندار لارستان: تسریع در احداث راههای مواصلاتی

وی با ابراز امیدواری برای تحقق مصوبات مربوط به شهرستان لارستان به مرحله عملیاتی، خاطر نشان کرد: از استاندار فارس تقاضای اختصاص اعتبار مناسب برای محورهای ملی شیراز – جهرم – لارستان – بندرعباس، لار – بستک و لار – لامرد را کرد.

فرماندار لارستان: آبرسانی و گازرسانی به نقاط مختلف لارستان

معاون استاندار فارس خواستار تسریع در آبرسانی از سد سلمان فارسی و حایقر به بخشهای جویم، بنارویه، اوز، بیرم و صحرای باغ شد، ادامه داد: احداث مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی شهر لار و همچنین پیگیری طرح آبرسانی از خلیج فارس به لارستان برای رفع بحران آبی در این منطقه و جنوب فارس است.

وی بیان کرد: گازرسانی به شهرهای بیرم، جویم، بناوریه، صحرای باغ و روستاهای تابعه آنها و همچنین شهرک های صنعتی، کارخانه سیمان و غیره است.

فرماندار لارستان: تقاضای ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه

حسنی با اشاره به اینکه دانشکده علوم پزشکی لارستان با توجه به دانشکده ها و بیمارستانهای زیرمجموعه و همچنین سرمایه گذاری خیرین و بخش خصوصی در بحث بهداشتی و درمانی ظرفیت ارتقاء به دانشگاه را دارد، تصریح کرد: در سالهای اخیر، تعداد متخصصین به ۳۰ نفر افزایش یافته و امید می رود از آذر ماه سال جاری ۳۵ متخصص پزشکی به جمع آنها اضافه شود.

وی با تأکید بر اینکه ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان این شهرستان را به قطب سلامت برای مردم جنوب کشور تبدیل می کند، یادآور شد: حتی این مهم می تواند باعث جذب توریسم و ارزآوری به کشور شود.

فرماندار لارستان: توجه و تخصیص اعتبار به آثار تاریخی

فرماندار ویژه لارستان با ابراز تأسف از عدم نتیجه در پیگیری برای بازسازی اثر باارزش و تاریخی قلعه اژدهاپیکر واقع در شهر لار، گفت: با توجه با سابقه تاریخی درخشان و آثار تاریخی متعدد در لارستان مستلزم حمایت و ساماندهی و بهره برداری بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان لارستان می بایست از یک شهر بین راهی خارج شود و با بازسازی مناسب ابنیه های تاریخی و ایجاد مراکز توریستی در آن می توان با توجه به پتانسیل ها موجود به جذب توریست اقدام کرد، افزود: وجود بازار قیصریه، باغ نشاط، حمام و مجموعه های تاریخی می توان به جذب مسافر و توریست مبادرت ورزید.

حسنی بار دیگر با تکرار درخواست بازسازی و ساماندهی قلعه اژدها پیکر و تخصیص اعتبار به آن، تصریح کرد: امید می رود با تخصیص اعتبار لازم از تخریب این اثر با ارزش جلوگیری کرد.

وی با یادآوری واقعه خنثی شده تروریستی در تاسوعا و عاشورای حسینی سال جاری شهر لار خواستار تقویت بنیه امنیتی شهرستان لارستان شد و افزود: می بایست با تقویت نیروهای نظامی به تجهیزات سخت افزاری نظامی و امنیتی مبادرت کرد.

فرماندار لارستان: استقرار پلیس مهاجرت جهت تسهیل در صدور روادید

فرماندار ویژه لارستان همچنین خواستار استقرار پلیس مهاجرت در جهت تسهیل در صدور روادید در این شهرستان شد و ادامه داد: ایجاد کلانتری در شهر خور که به نوعی ورودی لارستان از سمت شهرستان بستک است.

فرماندار لارستان: تجهیز و تقویت نیروهای نظامی و امنیتی لارستان

وی خواهان ایجاد روشنایی در ورودی شهر لار شد وتصریح کرد: برای ساماندهی افاغنه در سطح شهرستان لارستان نیاز به حمایت مالی و نیروی انسانی است و با وجود آنکه این شهرستان حتی با وجود مرزی نبودن در طول یک هفته بیش از ۷۰۰ اتباع بیگانه که بصورت قاچاق وارد لارستان شده بودند، توسط نیروهای بسیج و انتظامی دستگیر شدند.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در برخی موارد کشف قاچاق مواد مخدر و قاچاق اتباع بیگانه حتی در برخی موارد از بعضی نقاط مرزی کشور بیشتر است، گفت: از استاندار محترم تقاضای حمایت مسئولان است.

وی با بیان اینکه اقدامات مختلفی توسط بخش خصوصی، خیرین و دولتی صورت گرفته است، افزود: سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط بخش خصوصی از سال ۹۲ تا ۹۵ در دولت تدبیر و امید ۱۵۷ میلیارد تومان هزینه کرده است.

حسنی سرمایه گذاری خیرین از سال ۹۳ تا ۹۵ را بالغ بر ۱۵۶ میلیارد تومان برشمرد و گفت: دولت در سالهای ۹۴ و ۹۵ بالغ بر ۱۰۶ میلیارد تومان هزینه کرده است.

حسنی در پایان از شورای تأمین، نیروی انتظامی، اطلاعات، بسیج و سپاه، قوه قضائیه، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس، بیت آیت اللهی(ره) و مردم لارستان و غیره برای اقدام مناسب و جلوگیری از نفوذ دشمن و ایجاد آرامش تقدیر و تشکر کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “خواسته های فرماندار لارستان از استاندار فارس”

  1. لارستانی گفت:

    لارستان. زمانی. مستقل. وتبدیل به استان میشود که. در اطراف. خودش. شهرستان های. متعدد. وجود. داشته. باشد. واز اینکه. بخشهای. بزرگی. مانند. اوز به. شهرستان. شدن. باید. استقبال. نماید. چون. یک. کار. زیر ساختی. برای. لارستان. بزرگ. است. انوقت. با. بودن. شهرستانهایی. مثل. خنج. گراش. اوز. و…… لار. مرکزیت. پیدا. خواهد. کرد. ودولت. برای. مدیریت. منطقه. استان. لارستان. ایجاد. خواهد. کرد. در عیر. اینصورت. با. لامرد. مهر. قیر. وجهرم. هیچ وقت. شدنی نیست. ما. مردم. لار. باید با. دیدی. گشاده. این. کار. مهم. را. با. ارتقای. بخشها. اهسته. اهسته. مانند. شهرستلن. جیرفت. اغاز. کنیم. با. امید. به. تغییر. دیدگاه. مردم. لارستان. عزیز

  2. […] ۱۳ آبان ۹۵ بود که معاون استاندار و وفرماندار ویژه لارستان در جلسه شورای اداری لارستان در حضور افشانی نماینده عالی دولت در فارس و استاندار این استان در سخنانی به لزوم توجه به تقویت نیروهای نظامی و انتظامی اشاره نمود: (لینک خبر) […]

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین