یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

میراث فرهنگی، درمان و مشکلات بیرم سرفصل‌های تقاضای فرماندار لارستان از استاندار فارس

فرماندار ویژه لارستان دغدغه‌ها و مطالبات خود از استاندار فارس را در حوزه‌های میراث فرهنگی، درمان و مشکلات بیرم خلاصه کرد. به گزارش میلاد لارستان، هادی ایمانیه استاندار فارس در…

فرماندار ویژه لارستان دغدغه‌ها و مطالبات خود از استاندار فارس را در حوزه‌های میراث فرهنگی، درمان و مشکلات بیرم خلاصه کرد.

به گزارش میلاد لارستان، هادی ایمانیه استاندار فارس در ادامه سفرهای استانی خود در ۷۷ ایستگاه به مناسبت دهه مبارک فجر در راستای پیگیری مصوبات سفرهای قبلی و همچنین سفر هیأت دولت به استان فارس، به لارستان سفر کرده است.

فرماندار ویژه لارستان در جلسه شورای اداری که با حضور استاندار فارس برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه در ایام یوم‌الله دهه مبارک فجر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده و می‌شود، گفت: در طول این ایام بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

داریوش دهقان با بیان اینکه بازار قیصریه لار، قدیمی‌ترین بازار فعال ایران است که بازار قیصریه اصفهان ۱۰۰۰ سال پس از بازار لار با اقتباس از نقشه آن احداث می‌شود و ۱۲۰۰ سال بعد بازار وکیل به تقلید از بازار لار ساخته می‌شود، افزود: این بازار دارای زیبایی زیاد با معماری خاص است و در زلزله سال ۱۳۳۹ با وجود آنکه تمام شهر با خاک یکسال می‌شود، این بازار آسیب چندانی نمی‌بیند.

وی با طرح تقاضای ثبت جهانی بازار قیصریه لار از استاندار فارس و مدیرکل میراث فرهنگی فارس، تصریح کرد: نیاز است تا مبلغی برای بازسازی و معماری مجموعه زیبا و گران‌سنگ بازار قیصریه در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در لارستان با اشاره به نقش پررنگ خیرین این خطه در عرصه‌های مختلف، یادآور شد: کلینیک قلب حضرت زهرا(س) در لار با مشارکت خیرین ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته که اتاق عمل و دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته برای آن خریداری شده و برای بهره‌برداری از آن نیاز به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

دهقان بار دیگر موضوع رفع مشکل کمبود آب در بیرم را مطرح کرد و ادامه داد: خوشبختانه با نگاه ویژه استاندار فارس، کمیت آب در بیرم حل شده اما کیفیت آب همچنان دچار مشکل است و تنها راه حل رفع آن مشکل انتقال آب از سد یا دریاست.

وی با بیان اینکه شهر بیرم ۱۶۰ کیلومتر تا لار فاصله دارد و مردم برای انجام «سی‌تی اسکن» باید راه بسیار پرخطر را طی کنند، اضافه کرد: امیدواریم با این حضور استاندار فارس و مدیران‌کل مایه خیر و برکت برای لارستان شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۷:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین