یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
تصمیمات استاندار فارس برای توسعه لارستان:

از احداث منطقه ویژه اقتصادی و فاضلاب شهری تا ثبت جهانی بازار قیصریه

استاندار فارس در حاشیه سفر به شهرستان لارستان برخی از مصوبات این سفر را برشمرد که از جمله آن می‌توان به احداث منطقه ویژه اقتصادی، ثبت بازار جهانی قیصریه و……

استاندار فارس در حاشیه سفر به شهرستان لارستان برخی از مصوبات این سفر را برشمرد که از جمله آن می‌توان به احداث منطقه ویژه اقتصادی، ثبت بازار جهانی قیصریه و… اشاره کرد.

به گزارش میلاد لارستان، محمدهادی ایمانیه ۲۱ بهمن در هفتاد و هفتمین سفر شهرستانی خود به لار سفر کرد و در پایان شورای اداری لارستان، از تصمیمات اتخاذ شده برای توسعه اقتصادی، گردشگری، درمانی و خدماتی این خطه سخن گفت.

در جمع‌بندی مصوبات سفر گذشته و کنونی، نکات امیدآفرین و برجسته‌ای مطرح شد که تحقق آن می‌تواند موجب دلگرمی آحاد مردم خطه لارستان شود.

امیرحسین جمشیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس نیز در این جلسه ضمن بازخوانی مصوبات دور اول سفر استاندار فارس به لارستان با بیان اینکه در سفر نخست ۲۶ مصوبه داشته‌ایم که کمتر از ۵۰ درصد مصوبات رویه اجرایی به خود گرفته است، اظهار داشت: علت عمده پایین بودن اجرای مصوبات، آن بوده که مصوبات جنبه ملی داشته و در واقع مدیران استان و شهرستان کمتر می‌توانستند منشاء اثر و پیگیری باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: به بهانه سفر استاندار فارس به لارستان سبب تسریع در پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها شود.

اهم مباحث مطرح شده به شرح ذیل است:

مصوبه اول احداث سد خاکی زاهدمحمود در بخش مرکزی و شرفویه در بخش بنارویه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان است. برای اجرایی شدن این پروژه ها در شرفویه از اعتبارات استانی ۲/۴ میلیارد تومان‌ در نظر گرفته شد و پیشنهاد گردید پروژه زاهدمحمود در مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری قرار داده شود. در مجموع مصوب می گردد میزان مبلغ مورد نیاز این پروژه ها از اعتبار آبخیزداری مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری تامین شود.

مصوبه دوم تکمیل مجموعه ورزشی کارگران شهر لار که دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است. پیشنهاد گردید این مجموعه ورزشی به یک سالن ورزش های رزمی چند منظوره تغییر کاربری یابد.

مصوبه سوم ارتقا تعدادی از راه های فرعی حوزه لارستان به راه اصلی است که باید در سطح ملی پیگیری شود. برای این موارد پیگیری هایی صورت پذیرفته اما از آنجا که باید در سطح ملی به نتیجه برسد فعلا نتیجه ای حاصل نشده است.

مصوبه چهارم تکمیل راه روستایی چاه نهر به فدامی و راه روستایی اوه به زاهدمحمود که مقرر شده بود ۵ کیلومتر از راه روستایی اوه به زاهد محمود تا پایان سال ۱۴۰۳ و ۵ کیلومتر دیگر تا پایان ۱۴۰۴ به نتیجه برسد. انجام این پروژه در حال حاضر فعال است. جاده چاه نهر به شاه غیب نیز از مصوبات دور اول بوده که به پایان رسیده است.

مصوبه پنجم تکمیل کتابخانه عمومی شهر لار توسط اداره کل راه و شهرسازی لارستان است که با توجه به اعتبارات تخصیص یافته تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید. برای پروژه کتابخانه ۵ میلیارد تومان مصوبه دوره قبل بود که تخصیص داده شد و ۳ میلیارد تومان دیگر نیز توسط فرمانداری لارستان قول داده شده تا بحث سرمایش و گرمایش آن مرتفع شود. طبق برآوردها تجهیزات مورد نیاز کتابخانه نیازمند ۱۴ میلیارد تومان هزینه است که برای ۷ میلیارد تومان آن قول‌هایی از طرف نهاد کتابخانه‌های کشور داده شده اما نیازمند ۷ میلیارد تومان دیگر است. در پایان مقرر شد مبلغ ۷ میلیارد تومان باقیمانده از طریق سازمان برنامه و بودجه برای سال آینده پیگیری و تخصیص داده شود.

دو بانده شدن جاده لار بندرعباس و لار جهرم که ۴۰ کیلومتر آن جزو مصوبات سفر اول بوده، ۴۰ کیلومتر آن تکمیل شده و ۱۰ کیلومتر دیگر نیز برای هفته دولت سال جدید برنامه ریزی شده تا به بهره برداری برسد، همه قطعات این محورها پیمان سپاری شده و در حال انجام است. همچنین مقرر گردید تا جدول زمان بندی هر محور و مشکلات آنها تهیه و در آن میزان اعتبار و زمان بهره برداری مشخص شود.

روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی و رفع نقاط حادثه خیر بوده که بر اساس آن مقرر شد تا خرداد ۱۴۰۳ مشکل ورودی بنارویه حل شود. در بحث ورودی بنارویه میزان ۵ کیلومتر مسیر بوده که قرار بود به صورت مشارکتی بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بنارویه اقدام شود اما شهرداری بنارویه اقدامات بخش خود را به صورت کامل صورت نداده اما اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام تعهدات خود است و حتی پا را فراتر از تعهدات گذاشته است.

در بحث جاده هرمود اصلاح قوس آن در حال انجام است و امیدواریم تا حدود سه ماه آینده به پایان برسد.

در بحث آسفالت محور درز و سایبان نیز نزدیک به ۱۰ کیلومتر آن روکش آسفالت در حال انجام است.

تکمیل خط انتقال و پمپاژ آب بنارویه بوده که تامین اعتبار آن صورت گرفته و با توجه به پیشرفت ۷۰ درصدی آن تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

بازسازی خط انتقال و شبکه های داخلی روستاهای لارستان که ۳۷ کیلومتر آن انجام شده و ۱۶ کیلومتر نیز در دست اقدام است. البته امیدوار هستیم تا پایان سال ۱۴۰۳ میزان ۱۰۰ کیلومتر بازسازی شبکه های فرسوده روستاهای شهرستان صورت پذیرد.

ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهر لار که با سرمایه گذار صحبت شده و به زودی جلسه ای با حضور مسئولین شهرستان و استان و سرمایه گذار برقرار خواهد شد تا در این خصوص تفاهم ها صورت پذیرد.

تجهیز و تکمیل چاه آبفا در عمادشهر و بریز که چاه آنها حفر شده و تجهیز آنها تا آخر سال صورت خواهد گرفت. البته در این امر خیرین نیز نقش داشته اند.‌

احداث پست ۴۰۰ کیلوولت لارستان که در اولویت های کشوری قرار داده شده و تلاش خواهد شد تا در سطح ملی پیگیری ها صورت پذیرد. امیدوار هستیم با کمک بانک توسعه اسلامی این مهم به نتیجه برسد.

اخذ مجوز ایستگاه کوچک مقیاس نیروگاه برق که با توجه به دستورالعمل های وزارت نیرو که جدیدا صادر شده در صورت ابلاغ آن می توان از طریق سرمایه گذاران این موضوع را پیگیری کرد.

بهسازی آسفالت معابر روستاهای لارستان که تعهدات سفر اول استاندار به شهرستان توسط بنیاد مسکن صورت پذیرفته است.

تکمیل ساختمان هلال احمر لارستان با توجه به پیشرفت ۴۰ درصدی آن که صورت گرفته است. از آنجا که زمینی تحت مالکیت هلال احمر در لارستان برای فروش قرار داده شد تا از محل فروش آن بودجه تکمیل ساختمان اخذ شود برای این زمین طی دو مناقصه صورت پذیرفته خریداری پیدا نشد. پیشنهاد جدید این است که سرمایه گذاری از طریق تهاتر این زمین را گرفته و بجای آن ساختمان را تکمیل نماید که این موضوع پیگیری خواهد شد.

تجهیز درمانگاه خیرساز صالح پور که درگیر برخی موارد حقوقی است و باید از طریق دادگستری پیگیری ها برای آن صورت پذیرد.

تکمیل کتابخانه عمومی بنارویه که با توجه به تخصیص یک و نیم میلیارد تومانی برای آن تا پایان سال ۱۴۰۲ احتمالا تکمیل خواهد شد. در صورت کم بودن این میزان بودجه در سال جدید بودجه مورد نیاز تامین خواهد شد.

چمن مصنوعی روستای آبکنه و علی آباد و شهر بیرم و همچنین افتتاح آکادمی تنیس و زمین تنیس خاکی در شهر لار بوده که آکادمی تنیس روی میز و زمین تنیس خاکی شهر لار افتتاح شده است. هزینه ای بابت محوطه سازی تنیس خاکی لار با کمک شهرداری و استانداری اختصاص خواهد یافت.

چمن مصنوعی شهر بیرم تا پایان بهار ۱۴۰۳ از محل بودجه وزارت نفت به بهره برداری خواهد رسید.

جهت زمین ورزشی چمن مصنوعی روستای آبکنه یا علی آباد فعلا یکی از این دو روستا با نظر فرماندار با بودجه استانداری تامین اعتبار خواهد شد.

جهت استخر شهرقدیم نیز بودجه ای اختصاص داده خواهد شد.

اجرای زیرساخت نواحی و شهرک های صنعتی لار و بیرم که در بحث شبکه توزیع برق آنها با توجه به تفاهمات صورت گرفته تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

گازرسانی به روستای درز و سایبان و دهستان های حومه بخش مرکزی که باید با توجه به هزینه بالای آن مجوزهای دیگری اخذ شود. گازرسانی به ۱۸ روستای لارستان باقی مانده که نیازمند تخصیص حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پول است. سعی خواهد شد تا اوایل سال جدید مناقصه گازرسانی به روستای درز و سایبان صورت پذیرد. برای گازرسانی به هرمود نیز اتفاقات خوبی تا الان صورت پذیرفته است.

راه اندازی امدادگاز در شهرهای بیرم، دهکویه و عمادشهر که مجوز بخش بیرم گرفته شده و در دست اقدام می باشد.‌ مجوز اولیه برای دهکویه و عمادشهر نیز اخذ شده که تا پایان خرداد ۱۴۰۳ تلاش خواهد شد تا به نتیجه برسد.

تعمیر و تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان که مبلغ دو میلیارد و سیصد میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که دستور داده شد تا تخصیص آن بصورت صد درد صد زودتر صورت پذیرد

مرمت کاروانسرای نو و گلشن، بازار قیصریه و باغ نشاط که اعتبارات خوبی برای کاروانسرای نو و گلشن و باغ نشاط در نظر گرفته شده و همچنین بر اساس بازدید از بازار قیصریه و با کمک فرمانداری اعتباراتی به مرمت بازار قیصریه نیز اختصاص داده شده است. جهت ثبت جهانی بازار قیصریه نیز تلاش های لازم صورت خواهد گرفت. همچنین با توجه به خطرات احتمالی با کمک شهرداری سیستم آتش نشانی در بازار قیصریه ایجاد شود.

تکمیل موزه شهدا با توجه به اینکه شهرداری سازه اولیه آن را ایجاد نموده و هم اکنون معارض برای زمین پروژه پیدا شده مقرر شد جلسه ای با حضور مسئولین و فرد ادعا کننده برقرار شود تا مشکلات بررسی و در ادامه بودجه به پروژه تزریق شود.

تکمیل سوله صالحین روستای دیده بان که ساختمان آن تکمیل شده و در ادامه جهت وسایل سرمایشی آن بودجه ای اختصاص خواهد یافت.

احداث مجتمع فرهنگی آموزشی مسجد سیدالشهدا عمادشهر که بر اساس بازدیدهای صورت پذیرفته تصمیماتی برای آن اتحاد خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین