جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آزادی هرمود از دست سودجویان

مدیر کل حفاظت محیط زیست  فارس طی سخنانی اظهار داشت: پس از سه پیگیری مستمر در دادگاه های بدوی لارستان و تجدید نظر فارس حکم قطعی رفع تصرف برای ۱۰۴٫۸۵…

مدیر کل حفاظت محیط زیست  فارس طی سخنانی اظهار داشت: پس از سه پیگیری مستمر در دادگاه های بدوی لارستان و تجدید نظر فارس حکم قطعی رفع تصرف برای ۱۰۴٫۸۵ هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده

هرمود و زاهد مجمود لارستان صادر شد. حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود:اراضی یاد شده به مدت چند سال در تصرف پنج نفر از سود جویان بود . وی بیان داشت:این حکم با وجود اعتراض متهمان در چندین مرحله که موجب اطاله دادرسی گردید در نهایت به نفع محیط زیست صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد:ازابتدای سال جاری تاکنون نسبت به اجرای احکام رفع تصرف و قلع وقمع در ۸۶ . ۵۷۸ هکتار اراضی ملی مناطق چهارگانه محیط زیست در این استان اقدام و همچنین ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز در این مناطق پـُــر شده است .

به گزارش میلادلارستان و به نقل از  ایرنا ، وی اضافه کرد:بیشترین مساحت اراضی رفع تصرف شده درمناطق چهار گانه محیط زیست فارس مربوط به منطقه حفاظت شده هرمود  لارستان و مابقی به مناطق حفاظت شده میانجنگل فسا و پناهگاه حیات وحش بختگان تعلق دارد.

یادآور می شود هرمود در سال۱۳۵۳ خورشیدی به عنوان منطقه حفاظت شده به تصویب شورای عالی محیط زیست رسید. این منطقه با وسعت حدود ۱۵۰ هزار هکتار در شرق شهرستان لار ودر ۴۰ کیلومتری آن  قراردارد. منطقه حفاظت شده هرمود لارستان از نظر پوشش گیاهی ،زیستگاه های ییلاقی و قشلاقی، آبشخورهای مناسب و تراکم حیات وحش به ویژه قوچ و میش و جبیر کم نظیر است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین