سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 33

برداشت گوجه فرنگي داربستي در «زاهدمحمود» لارستان

میلاد لارستان: معاون سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، گفت: گوجه فرنگي داربستي با هدف توليد محصول خارج از فصل در روستای زاهد محمود شهرستان لارستان احداث شده است.

معاون سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، گفت: گوجه فرنگي داربستي با هدف توليد محصول خارج از فصل در روستای زاهد محمود شهرستان لارستان احداث شده است.

به گزارش میلاد لارستان فرزاد قاسمی، اظهار داشت: به منظور برداشت زودتر از موعد گوجه فرنگی در سال زراعی جاري این محصول به شيوه داربستي در روستاي زاهدمحمود كشت شده است.

وي با بیان اینکه كار کشت گوجه فرنگي از اوايل خرداد ماه با توليد نشاء در گلخانه ها آغاز مي شود، افزود: در مرداد ماه نشاء تولیدی جهت كاشت در مزارع، به اراضي كشاورزي منتقل مي شود.

مدیریت جهاد کشاورزی لارستان تصریح کرد: شروع برداشت محصول از آذر ماه زماني كه در ديگر نقاط كشور هوا سرد است صورت مي گيرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: كشت گوجه فرنگي به شيوه داربستي علاوه بر زمان برداشت زود هنگام نسبت به كشت فضاي باز، صرفه جويي در نهاده ها، افزايش چند برابري محصول در واحد سطح و عدم استفاده از سموم شيميايي عليه آفات و توليد محصول سالم را در پي دارد.

قاسمی یادآور شد: كشت داربستي با هدف ترويج افزايش توليد در واحد سطح با شعار استفاده از آب و زمين کمتر براي توليد بيشتر عملي شده و مي تواند در سال هاي آتي با همراهي ساير بهره برداران در سطح شهرستان توسعه يابد.

keshavarzi-01

keshavarzi-02

keshavarzi-03

خبرنگار: روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین