دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

دوستداران طبیعت در اوز اخور و انغوزه کاشتند

طبیعت دوستان در اوز اخور و انغوزه کاشتند. رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لارستان گفت: گروهی از طبیعت دوستان اوز لارستان به نام ‘گروه ناگاره’ در ارتفاعات اوز موسوم به…

طبیعت دوستان در اوز اخور و انغوزه کاشتند. رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لارستان گفت: گروهی از طبیعت دوستان اوز لارستان به نام ‘گروه ناگاره’ در ارتفاعات اوز موسوم به کوه آنتن، بذر بادام کوهی(اخور) و گیاه صنعتی دارویی آنغوزه کاشتند.

منصور رضایی، افزود: به همت گروه یاد شده، چهار کیلوگرم بذر بادام کوهی و یک کیلوگرم بدر گیاه صنعتی دارویی آنغوزه  در بلندی های کوه آنتن واقع در جنوب غربی شهر اوز کاشت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان بیان کرد: به دلیل برداشت بی رویه گیاه آنغوزه در کوه های اوز، متاسفانه این گیاه ارزشمند در این بخش روبه نابودی است و اقدام این گروه دوستدار طبیعت با هدف بقا و گسترش این گیاه مفید و دیگر گونه های گیاهی صورت گرفته است.

وی افزود: سال ۹۴ نیز در ارتفاعات دهستان بیدشهر بخش اوز، بادام کوهی کشت شد که امسال به صورت بوته است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا، آنغوزه که در زبان پارسی به آن ‘انگدان’ می گویند، از گیاهان دارویی تیره چتریان است و در مناطق استپی و بیابانی ایران می روید. طعم آنغوزه گس است و در بعضی گونه ها تلخ و بویی شبیه بوی سیر دارد و بسیار تند است. صمغ آنغوزه خاصیت دارویی دارد و از آن به عنوان ضد انگل استفاده می شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین