شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

لكنت زبان كودك

بي‌بي مدتهاست كه به رايگان معانيه و معالجه مي‌كند و نسخه‌هاي تأثيرگذار اون در بين اقوام، همسايه‌ها، دوستان و آشنايان دست به دست مي‌شه. گاهي معالجات و طبابت بي‌بي حضوري …

بي‌بي مدتهاست كه به رايگان معانيه و معالجه مي‌كند و نسخه‌هاي تأثيرگذار اون در بين اقوام، همسايه‌ها، دوستان و آشنايان دست به دست مي‌شه. گاهي معالجات و طبابت بي‌بي حضوري  و گاهي غير حضوري و تلفني است. اما هرچه است اعتقادات قلبي اون به طلب شفاي عاجل از خداوند و بعد نسخه دادن به بيماران مربوط مي‌شه. بي‌بي نسخه‌هارو شفاهي مي پيچد و قلم و كاغذي در كار نيست و دستي به سر و روي بيمار مي‌كشد و ميگه: دس از مه و شفا از خدا.دعا  از مه و رفع قضا از خدا.

طبابت امروز بي‌بي هم تلفني و معلوم بود براي كودكي كه در تكلّم و حرف زدن دچار مشكل لكنت زبان شده بود اونارو راهنمايي و براشون نسخه پيچي مي‌كنه از حرفهاشون مي‌شد اينو بفهمي. بي‌بي به آرامي اونا رو به آرامش و خونسردي دعوت مي‌كرد و ازشون مي‌خواست كه ناراحت نباشن كه اين مسأله موقتي است و براي خيلي از بچه‌ها ممكنه پيش بياد، آنچه مهمه نحوة برخورد با مشكل است كه به كمك افرادي مجرب اونو حل كنن (و چه كسي مجرب‌تر از بي‌بي!) بي‌بي با خانمي كه تلفني صحبت مي‌كرد و معلوم بود خيلي ناراحت و نگرانه مي‌گفت كه بايد سه تا صبح ناشتا به بچه، تخم كبوتر بدين كه بخوره تا زبونش باز بشه و چون ممكنه به اون چشم زخم وارد شده باشه، بهتره اونو «نظربُل» كنين.

براي اين كار يكي از لباس‌هايي كه كودك به تن داشته و مورد چشم زخم واقع شده رو ببرين خونه يك نفر سيّد دعانويس تا سرِ كتاب براتون باز كنه و معلوم بشه نظر زن خورده يا نظر مرد؟ بعد كه معلوم شد، سعي كنين از اون شخصي كه خودتون تقريباً مطمئن هستين كه نظر زده،‌چيزي خوردني به عنوان «كَپ كَنده» بردارين و بدين بچه بخوره تا رفع چشم زخم بشه و دستورات ديگه را همراه با دعاهاي مخصوصي كه دعانويس، خواهد نوشت خودش بهتون ميده كه عمل كنين.

ديگه اين كه سعي كنين بچه‌تون جلو چنين آدمهاي تنگ نظر و چشم شوري، نيارين كه شيرين‌زبوني بكنه و نظر بخوره و بعد به لكنت بيفته. انشاءا… كه شفا نزديك و به زودي زبونش باز مي‌شه. از خداحافظي بي‌بي فهميدم كه مادر بچه قانع شده و حالا براي انجام دستورات بي‌بي،‌ ميره كه برنامه‌ريزي كنه. به بي‌بي گفتم تو رو خدا بگو اين طبابت رو كجا ياد گرفتي، نكنه اجدادت طبيب بودن بي‌بي گفت: اين چيزها جزء اطلاعاتي است كه از گذشتگان به ما رسيده و بخشي از فرهنگ و آئين و سنن اجدادي ماست كه به مرور زمان از سينه‌ها محو خواهد شد.

 پس بايد آن را احيا و به نسل‌هاي امروزي شناساند. به بي‌بي گفتم: حق با توست الهي كه هميشه سالم و سرحال باشي.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین