پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 12

کمتر از 20%دام عشایر لارستان بیمه اند

میلاد لارستان: مدیر ‌امور عشایر لارستان با بیان اینکه ۲ هزار تُن علوفه یارانه‌ای بین عشایر منطقه لارستان توزیع شده است، گفت: عشایر این شهرستان ۲۳۰ هزار رأس دام دارند…

میلاد لارستان: مدیر ‌امور عشایر لارستان با بیان اینکه ۲ هزار تُن علوفه یارانه‌ای بین عشایر منطقه لارستان توزیع شده است، گفت: عشایر این شهرستان ۲۳۰ هزار رأس دام دارند که بخشی از علوفه آن‌ها توسط امور عشایر تامین می‌شود. سید مرتضی قریشی در گفتگو با میلاد لارستان، با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری عشایر کوچنده

در سال ۱۳۸۷ تعداد خانوارهای عشایر این شهرستان ۲ هزار و ۷۹ خانوار هستند، اظهار داشت: عشایر این منطقه به طور متوسط ۲۳۰ هزار رأس دام دارند.

وی افزود: عمده دام عشایر مستقر در لارستان، گوسفند و بز است که تعداد اندکی از عشایر علاوه بر حیوانات ذکر شده، به پرورش شتر نیز می‌پردازند. مدیر ‌امور عشایر لارستان با بیان اینکه از سال گذشته توزیع علوفه یارانه‌ای در بین عشایر آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: هر کیلو “جو” به مبلغ ۶ هزار ریال و خوراک دام به مبلغ ۵ هزار ریال در اختیار عشایر قرار گرفته و در هر کیلو جو یا خوراک دام ۴ هزار ریال یارانه تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار تُن علوفه بین عشایر توزیع شده است، عنوان کرد: به تفکیک علوفه یارانه‌ای که در سال گذشته بین عشایر منطقه لارستان توزیع شده است می‌توان ۱ هزار و ۸۰۰ تُن جو، ۱۰۰ تُن خوراک دام و ۱۰۰ تُن تقسیم بندی کرد.

قریشی با ابراز تأسف از تلف شدن سالیانه تعداد زیادی از دام و احشام بر اثر بیماری و حوادث بیان کرد: در سال ۹۳ بیشترین تلفات دام عشایر “بزغاله” و “بره” بوده که بیشتر آن به دلیل خسارت ناشی از خشکسالی و فقر شدید مراتع به عشایر تحمیل شده است.

مدیر ‌امور عشایر لارستان با بیان اینکه در مجموع کمتر از ۲۰ درصد دام عشایر بیمه هستند، افزود: عمده‌ترین دلائل از بین رفتن انگیزه عشایر برای بیمه‌کردن دام پائین‌بودن بودن بازپرداخت خسارت به عشایر آسیب دیده و همچنین طولانی بودن زمان پرداخت خسارت است.

وی اقتصاد و معیشت عشایر را وابسته به دام و دامپروری دانست و تصریح کرد: بیمه دام عشایر می‌تواند سبب کاهش خطرپذیری سرمایه‌گذاری آن‌ها و تأمین امنیت خاطر از جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه در مواقع اضطراری باشد.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین