شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
فرماندار ویژه لارستان تأکید کرد

آموزش حفاظت از منابع طبیعی از دوران کودکی به فرزندان

میلاد لارستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در جمع پرسنل اداره منابع طبیعی شهرستان گفت:حفاظت از منابع طبیعی و ملی بایستی از دوران کودکی به فرزندان خود آموزش دهیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در جمع پرسنل اداره منابع طبیعی شهرستان گفت:حفاظت از منابع طبیعی و ملی بایستی از دوران کودکی به فرزندان خود آموزش دهیم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع پرسنل اداره منابع طبیعی شهرستان ضمن تبریک هفته منابع طبیعی در سخنانی اظهار داشت: منابع طبیعی و ملی به تمامی بشریت در طول تاریخ تعلق دارد یعنی همانطور که از گذشته وجود داشته است و علی رغم همة شدت و ضعفی که نسبت به نحوة استفاده و بهره برداری از منابع ملی داشته اند بدست ما رسیده است به همان نحو نیز ما بایستی از این منابع ملی و خدادادی و طبیعی که متعلق به همة نسل هاست حفاظت و حراست کنیم که انشاء الله آیندگان نیز از این منابع ملی استفاده کنند.

فرماندار ویژه لارستان گفت:خیلی از ادارات در روزهای عادی و تا مشکلی پیش نیاید به چشم نمی آیند، یکی از این ادارات منابع طبیعی است که در موقع پیش آمدن مشکل و حوادث دیده می شود و در این موقع کارها و فعالیت هایشان ملموس تر است که بایستی قدردان این عزیزان باشیم.

حسنی خطاب به نیروهای منابع طبیعی تصریح کرد:در حقیقت اگر بخواهیم به تأثیر و اهمیت و حساسیت کار شما توجه کنیم باید تأثیرگذاری این اقدامات شما را به درازای تاریخ ببینیم و اینجور نیست که این جهان خلقت مربوط به یک نسل یا یک گروه و یا قشر خاصی باشد بلکه برای همه بشریت در طول تاریخ است و تا زمانی که منابع ملی و طبیعی وجود دارد زندگی هم ادامه خواهد داشت و اگر منابع طبیعی از بین رفت دیگر زندگی معنا پیدا نمی کند لذا اینچنین کارهای شما حساس و با اهمیت است.

  وی ادامه داد: باید بدانید که اگر افرادی سود جو بخواهند از منابع ملی و طبیعی ما بی رویه بهره برداری کنند و از بین ببرند، شماها بایستی از این موضوع جلوگیری و قاطعانه از اراضی ملی دفاع و حفاظت نمایید. چون منابع طبیعی زینت جهان و مایه سلامت افراد است.

معاون استاندار فارس تصریح کرد:حفاظت از منابع طبیعی و ملی بایستی از دوران کودکی به فرزندان خود آموزش دهیم تا حفاظت از طبیعت بعنوان یک فرهنگ در جامعه فراگیر شود. چون حفاظت از طبیعت یکی از وظایف اصلی و اساسی ماست.

حسنی اظهار داشت: وقتی حفاظت از منابع ملی از دوران دانش آموزی شروع گردد، این نوع نگرش به طبیعت در وجود افراد نهادینه می شود و باعث می گردد که در آینده، منابع ملی و طبیعی و این منابع خدادادی از حفاظت و پوشش بهتری برخوردار بشود. لذا منابع طبیعی شهرستان بایستی این آموزش های لازم را از مدارس شروع کند تا همه افراد جامعه الگو بگیرند و قطعاً مورد توجه قرار می دهند.

وی آمادگی فرمانداری برای اجرای اینگونه برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان اعلام کرد که بصورت مشترک این برنامه ها اجرا شود.

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش ، بحث حفاظت فیزیکی در حراست از منابع ملی را بسیار سخت و پیچیده دانست و افزود: حفاظت نرم، حقوقی و علمی و این که از حق مردم و دولت و کشور حفاظت شود که این منابع بصورت بی رویه در اختیار سود جویان قرار نگیرد ، موضوع بسیار مهمی است که یقیناً هم واحدهای حقوقی و هم مدیریت شهرستان مورد توجه قرار خواهند داد و امیدواریم که با هماهنگی بین آن اداره و دستگاه های نظارتی، قضایی و حاکمیتی شهرستان بتوانیم از این استفاده بی رویه بعضی از افراد سودجو جلوگیری کنیم تا سهم نسل های آینده نیز حفظ گردد.

گفتنی است در این نشست همچنین علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی وامورعمرانی فرمانداری ویژه لارستان و منصور رضایی مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هم مطالبی را بیان نمودند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین