پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان در جلسه شورای شهرستان

اعتقاد دارم مردم و خیرین سهم خود را ایفا کرده‌اند

میلاد لارستان: رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان در جمع اعضای شورای اسلامی شهرستان لارستان تأکید کرد: این دانشکده از نظر حجم و طیف گسترده فعالیت‌های اجرایی و نظارتی و آموزشی، نه تنها در شهرستان بلکه در میان همه شهرستان‌ها بی‌نظیر است.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان در جمع اعضای شورای اسلامی شهرستان لارستان تأکید کرد: این دانشکده از نظر حجم و طیف گسترده فعالیت‌های اجرایی و نظارتی و آموزشی، نه تنها در شهرستان بلکه در میان همه شهرستان‌ها بی‌نظیر است.

به گزارش میلاد لارستان؛ خانم دکتر عاطفه رئوفی که به همراه دکتر روح الله کریمی رییس جدید دانشکده پرستاری حضرت زینب (س)، مهمان چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی لارستان بود، ابتدا سال جدید را تبریک گفت و ضمن تقدیر از رییس و اعضای پرتلاش این شورا، تصریح کرد: حتی خیلی از مسئولان رده بالای شهرستان هم به فعالیت‌های ما اشراف کامل ندارند.

وی انسجام تیم همراه خود در دانشکده را طی دو سال اخیر «شایان توجه» توصیف کرد و اظهار داشت: با وجود برنامه‌ها و مشغله‌هایی که داشتم لازم دانستم در جمع شما نمایندگان مردم حاضر شوم تا به طریقی مردم از تلاش‌های صورت گرفته و مسائل و مشکلانی که بر سر راه ما بوده آگاه شوند.

دکتر رئوفی «بررسی اسناد زمین‌ها و املاک» و «پرداخت عوارض و بدهکاری‌های دانشکده» را از کارهای مهم و پنهان مانده از نظر بسیاری از مردم و مسئولان عنوان کرد و ادامه داد: الحاق شهرستان خنج به چارت فعالیت‌های بهداشتی و درمانی دانشکده هم یکی از کارهای مهم انجام شده در این ماه‌ها بوده که روند اداری آن بسیار پیچیده و زمان‌بر است و البته بودجه این شهرستان را هم توانسته‌ایم دو برابر کنیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی، ورود ۲۵ متخصص در زمینه‌های مختلف درمانی به لارستان را از دیگر کارهای انجام شده ذکر کرد و با اشاره به وضع نامناسب بعضی بیمارستان‌های منطقه در زمان آغاز مسئولیش، تأکید کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد بیمارستان امام رضا(ع) لار بازسازی و تجهیز شده است؛ بعضی بخش‌ها مثل مراقبت‌های ویژه نوزادان نارس در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و بخش اورژانس با افزایش متراژ، در حال بازسازی است.

وی خاطرنشان کرد: همه این فعالیت‌ها و دیگر اقدامات، با تلاش و پیگیری معاونت درمان و جذب بودجه‌های دولتی انجام شده است.

مهمان جلسه شورای شهرستان، در ادامه با بیان اینکه «آموزش سنگ بنای همه فعالیت‌های دانشکده علوم پزشکی است»، ضمن تقدیر از تلاش خیرین گفت: اکنون تعداد اعضای هیأت علمی ما به ۱۷ نفر رسیده و دانشجویان ما هم دو برابر شده‌اند. همچنین ۲ رشته کاردانی در اوز و یک رشته کاردانی هم در لار اضافه شده و برای دریافت مجوز ۶ رشته دیگر هم در حال رایزنی هستیم.

دکتر رئوفی در مورد بخش «بهداشت» که آن را «گسترده‌ترین» بخش دانشکده از نظر گستره و اهمیت فعالیت‌ها خواند، به تصویب ساخت ۸۸ طرح بهداشتی با مشارکت مساویِ دولت و خیرین اشاره و بیان کرد: البته در بعضی مناطق که خیر نداشته یا توان مالی کمتری داشته‌اند، سهم مشارکت دولت بیش از ۵۰ درصد بوده و سعی کرده‌ایم به ساخت پروژه بیشتر کمک کنیم.

وی در همین زمینه تأکید کرد: این تعداد پروژه نسبت به وسعت و جمعیت شهرستان، در مقایسه با بسیاری از شهرستان‌ها و حتی استان‌های بزرگی مثل اصفهان، چشمگیرتر است.

رییس دانشکده علوم پزشکی، آخرین دستاورد مهم برای لارستان را استقرار اورژانس هوایی در منطقه دانست و در عین حال بر این نکته تأکید نمود که این کار مهم، حاصل تلاش و پیگیری چندین بخش و مسئولان مختلف از جمله نماینده محترم بوده و برای عملی شدن مصوبه‌ای که از مدتها پیش قطعی بود و نیز جذب بودجه از وزارتخانه تلاش و کار زیادی صرف شد.

پس از سخنان کوتاه دکتر رئوفی، نمایندگان بخش‌ها و شهرهای لارستان به بیان نظرات و خواسته‌های خود در حوزه‌های مرتبط با علوم پزشکی پرداختند.

همه اعضای حاضر، در سخنان خود خدمات چشمگیر رییس و کارکنان این دانشکده در همه حوزه‌ها را ستودند و سپس موارد مختلفی مطرح کردند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: «آمادگی برخی بخش‌ها در کمک به راه‌اندازی سریعتر اورژانس جاده‌ای یا پروژه‌های مشارکتی بهداشتی-درمانی»، «لزوم رفع برخی مشکلات بیمارستان بیرم»، «لزوم توجه ویژه به تکمیل بیمارستان شهر جویم»، «تقاضای تأمین نیرو برای چند مرکز بهداشتی درمانی از جمله اورژانس روستای کوره اوز»، «لزوم افزایش تعداد پزشکان متخصص در مراکز درمانی مختلف شهرستان از جمله در شهر خور و بخش صحرای باغ»، «مشکل تعرفه بالای آزمایشگاه‌های خصوصی به‌ویژه برای روستاییان و لزوم تجهیز و خدمات بهتر آزمایشگاه‌های دولتی» و «تجهیز و نوسازی بعضی مراکز بهداشتی و درمانگاه‌ها با توجه به بالا بودن تعداد مراجعات».

مهمان نشست علنی شورای اسلامی شهرستان هم پس از شنیدن نظرات اعضا، ضمن تقدیر از پیشنهادها و ارائه راهکارها، اظهار داشت: آنچه برای مجموعه ما مهم بوده و هست، توزیع عادلانه همه امکانات بهداشتی و درمانی برای همه مناطق شهرستان است؛ از این رو نمی‌توانیم و قانونی هم نیست که در یک بخش چند اورژانس جاده‌ای یا شهری احداث کنیم و در بخشی دیگر این امکانات وجود نداشته باشد.

وی هزینه‌های جاری این مراکز را در مجموع بسیار بالا دانست و تأکید کرد: برخی از پایگاه‌های اورژانس از جمله در کاریان و هرمود مهرخویی را بدون مصوبه دولتی راه انداخته‌ایم و هزینه‌های آن را خودمان به کمک خیران تأمین می‌کنیم.

دکتر رئوفی ضمن یادآوری محدودیت‌های بودجه‌ای دولت، گفت: در دیدار رییس اورژانس کشور این را تأکید کردم که همه ۱۴ پایگاه اورژانس موجود در لارستان خیرساز است که برای این مقام مسئول جالب و تعجب‌برانگیز بود.

وی همچنین تأمین پزشک متخصص و نیروی لازم برای مراکز درمانی و بهداشتی را کار بسیار مشکلی خواند و گفت: ما با توجه به نیازهای هر شهر و بخش و تراکم جمعیت آنها، به ترتیب این نیروهای متخصص را تأمین خواهیم کرد.

رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان در ادامه ساخت «پَد»های مناسب برای نشستن بالگرد اورژانس را از راهکارهای پیشنهاد به بعضی بخش‌ها برای رفع نقیصه‌های اشاره شده عنوان کرد و در پایان تأکید کرد: ما بر این اعتقادیم که مردم و نیک‌اندیشان دین خود را ادا کرده و همواره پیشقدم بوده‌اند، اکنون وظیفه ماست که برای جذب بودجه‌های دولتی تلاش کنیم که تاکنون هم موفقیت‌های زیادی به‌دست آمده است.

خبرنگار: روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان لارستان

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۵:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “اعتقاد دارم مردم و خیرین سهم خود را ایفا کرده‌اند”

  1. نازنين گفت:

    بيش از ۹۰درصد مراکز درماني لارستان خيرساز هستش ،حداقل رياست محترم دانشکده بفکر ارتقاي دانشکده به دانشگاه علوم پزشکي باشيد و بس،تا از زيرمجموعه دانشگاه علوم پزشکي شيراز خارج و مستقل عمل کنيم

  2. لاري گفت:

    ‎سلام و عرض تشکر خدمت کارکنان میلاد لارستان 
خواستم مطلبی را خطاب به اعضای شورا بگویم تا مطلب ناگفته نماند؛ صحبت من این است که از زمان حضور شما سرکار خانم رئوفی ؛ نه رشته ای به لار اضافه شد و نه توسعه ای در دانشکده ها اتفاق افتاد؛ همه میدانیم که دو رشته در اوز و یک رشته در لار مصوبه دولت بود که برای تامین نیازهای بومی به اکثر دانشگاهها داده شد؛ وگرنه همان نیز نداشتید؛ به اسم خود تمام كرديد به خيال اينكه ملت خوابند؟ ساختمان دانشکده بهداشت مربوط به خیرین بوده و ارتباطی به تلاش شما نداشته و ساخت ان. قبل از حضور شما اغاز شده بود؛ چرا وقتی که از ساختمان دانشکده بهداشت و رشته صحبت میکنید. اکنون نیز پیگیری ۶ رشته را در بوق و کرنا قرارداده اید که بگویید کار میکنید؟ چند سال است که هیچ کاری نکرده اید و دیگر هم نخواهید کرد ، چند خیر را بخاطر زدن حرف حق و مطالبات بحق خوداز جلو راه خود کنار زدید ؟ اورژانس هوایی هم به همت نماینده محترم جناب دکتر جعفرپوربه لار اضافه شد که ان هم فقط یک ایستگاه ان به لار داده شد و مرکزیت ان در جهرم استقرار یافت؛ اگر نماینده همت نمیکرد همین هم نداشتید. حالا تازه اعتقاد به نيت مردم و خيرين پيدا كرده ايد؟انها كه هميشه بوده اند و شرمندگي ان براي شماست…. و بسیاری حرف هایی که اینجا جای گفتن ندارد…. اعضای محترم شورای شهرستان ، کمی علمی تر، مستندتر و از زواياي بالاتر به این موضوعات بنگرید و بعد در صدد تحسین مسئولين بر بیایید تادر پيشگاه خداوند رو سفيد باشيم انشاله

  3. ناشناس گفت:

    سلام
    لطفا کمی هم در مجموعه خودتون هماهنگی بوجود بیارین .
    تو کارهای کوچک خودتون رو وارد نکنید.
    بزارین مسئولین کارشون رو بکنن

  4. ناشناس گفت:

    مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید
    فعلا که خدمات گراش در کشور بی نظیر است .مثلا مرکز IVF در گراش که تنها شهرستان غیر مرکز استانه که داره و باعث شده مردم از شیراز و یزد رفتن راحت شن..یا جراحی قلبش یا مرکز سرطان شناسیش با مدیرت دکتر عبدالهی فوق جراحی سرطان اینا از نظر مردم بی نظیره .یا فوق تخصصهایی که داره که مثلا گوارشش روز جمعه مردم را ویزیت می کنه .اینایی که شما گفتین بیشترش شرح وظایفتون بود .که در هر جایی انجام میشه .اگه گروهتون بی نظیر بودند در دوسال گذشته پس چرا اینقدر تعویض مدیریتی داشتین .اگه خدماتی هم انجام شده مرهون خیرین و دکتر اقتداری بوده است .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین