چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

آغاز پرداخت تسهیلات بازسازی واحدهای خسارت‌دیده در سیل

میلاد لارستان: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس از آغاز پرداخت تسهیلات تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در سیل اواخر سال گذشته در استان فارس خبر داد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس از آغاز پرداخت تسهیلات تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در سیل اواخر سال گذشته در استان فارس خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، مهندس فرج‌الله نصیری اظهار داشت: این تسهیلات برای واحدهای خسارت‌دیده در ۱۵ شهرستان استان فارس در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه اغلب شهرستان‌های جنوب و شرقی استان از این سیلاب زیان‌دیده‌اند، افزود: اعطای تسهیلات برای جبران خسارت‌های سیلاب در شهرستان‌های لارستان، فراشبند، فسا، داراب، رستم، فیروز آباد، قیر و کارزین، زرین دشت، جهرم، لامرد، مهر، خنج، استهبان، نی ریز و گراش تعیین‌شده است.

نصیری با بیان اینکه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی در روستاها و شهرهای کوچک برای جبران خسارت‌های سیل در این شهرستان‌ها پرداخت می‌شود، ادامه داد: اعتبارات لازم جهت شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز در آینده نزدیک تأمین و قابل پرداخت خواهد شد.

این مسئول میزان خسارت‌ها در هر شهرستان را تشریح کرد و گفت: برخی از واحدهای ساختمانی در شهرستان‌های یادشده کامل تخریب‌شده است، برخی از واحدهایی که با مصالح خشت گل و سنگ ساخته‌شده‌اند غیرقابل تعمیر است و باید نوسازی شوند؛ و بسیاری از واحدها نیز سازه سالم دارند اما الحاقات ساختمان آسیب‌دیده است و قابل تعمیر و مرمت است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس در ادامه گفت: درمجموع ۵۹ شهر و ۷۷۸ روستا در سیلاب‌های سال گذشته خسارت‌دیده است، یک هزار و ۶۳۹ واحد ساختمانی شهری و پنج هزار و ۶۷۴ واحد ساختمانی روستایی در این سیلاب‌ها دچار خسارت کلی شده‌اند که باید از نو احداث شوند.

مهندس نصیری در ادامه گفت: همچنین بر اساس کارشناسی‌های انجام‌شده ۱۰ هزار و ۲۱۶ واحد مسکونی شهری و ۱۴ هزار و ۳۱۱ واحد مسکونی روستایی که در سیلاب سال گذشته خسارت‌دیده‌اند با توجه به مصالحی خشت و گل و سنگ در شرایط عدم ایمنی بوده و احتمال تخریب آن وجود دارد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن با در نظر گرفتن اولویت نسبت به درجه و میزان خسارت‌ها برای واحدهای تخریب‌شده و واحدهای نیازمند تعمیرات تسهیلات پرداخت می‌کند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۷:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین