شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

استان فارس نیازمند پایگاه مستقل امداد هوایی است‌

میلاد لارستان: معاون هلال احمر استان فارس با بیان اینکه این استان از داشتن پایگاه هوایی امداد و نجات مستقل محروم است، گفت: این استان نیازمند پایگاه مستقل امداد هوایی…

امداد هواییمیلاد لارستان: معاون هلال احمر استان فارس با بیان اینکه این استان از داشتن پایگاه هوایی امداد و نجات مستقل محروم است، گفت: این استان نیازمند پایگاه مستقل امداد هوایی بوده و در این زمینه نیز مکان‌یابی و طرح مقدماتی تهیه شده است.

به گزارش میلاد لارستان، علیرضا حکمت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: هلال احمر استان فارس، توانمندی‌های بالایی در امدادرسانی به‌ویژه امدادرسانی هوایی دارد و در واقع یکی از استان‌های معین کشور در ارائه خدمات امدادی محسوب می‌شود.

حکمت با اشاره به طرح استقلال پایگاه امدادهوایی هلال احمر استان فارس بیان کرد: در حال حاضر این استان تنها یک پایگاه امداد هوایی داشته و محل استقرار آن فرودگاه شیراز است که برای ارائه خدمات مناسب، طرح تغییر مکان این پایگاه در دست اقدام است.

وی خواستار تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح شد و افزود: در حال حاضر جایگاه بالگرد امدادرسان هلال احمر در فرودگاه شیراز مناسب نیست که با تغییر آن می‌توان هلی‌کوپتر را نیز در آشیانه اختصاصی و در بهترین شرایط ممکن نگهداری کرد.

معاون امداد و نجات هلا احمر استان فارس با اشاره به ارائه خدمات امدادهوایی پایگاه امداد هوایی هلال احمر این استان به استان‌های همجوار بیان کرد: تیم امدادهوایی استان فارس از توانمندی بالایی برخوردار است و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایگاه امدادهوایی آن و افزایش نیروهای متخصص در امدادرسانی ضروری است.

وی تصریح کرد: همچنین باید شرایط لازم طوری فراهم شود که در کنار پایگاه امدادهوایی هلال احمر پایگاه پشتیبانی و ارائه خدمات امدادی جنوب کشور نیز فراهم شود.

حکمت همچنین با اشاره به ایجاد پد بالگرد در شهرستان‌های مختلف استان فارس خاطرنشان کرد: با ایجاد این پدهای بالگرد در بسیاری از شهرستان‌های استان امکان فرود بالگرد امدادرسان فراهم شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین