چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

حلواها و نان های رمضانی(2)/دستور تهیه حلوای شیر

ماه رمضون كه مي‌شه مطبخ بي‌بي تعطيل شدني نيست حلواهاي مخصوص، غذاهاي متنوع، نان‌هاي محلي جور واجور، شيريني‌هاي خوشرنگ همه و همه توي مطبخ بي‌بي به وفور تهيه مي‌شه و…

ماه رمضون كه مي‌شه مطبخ بي‌بي تعطيل شدني نيست حلواهاي مخصوص، غذاهاي متنوع، نان‌هاي محلي جور واجور، شيريني‌هاي خوشرنگ همه و همه توي مطبخ بي‌بي به وفور تهيه مي‌شه و جالبه كه از اين همه خوراكي‌هاي ويژه اين ماه،‌چيزي باقي نمي‌مونه، چون بي‌بي اونا رو بين عروس‌ها، نوه‌ها، دختر و پسرهاي خودش و همچنين همسايه‌هاي مهربون كه توي   پختن اين غذاها و شيريني‌ها هميشه به بي‌بي كمك مي‌كنن و در كنارش هستن توزيع مي‌كنه و خيلي كم واسه افطار خودش باقي مي‌ذاره.

البته تو این ایام کرونایی بی بی مراقبت کامل رو انجام می ده و به همه هم سعی می کنه این غذاها و شیرینی ها رو یاد بده تا خودشون درست کنند. بی بی میگه با این کار لااقل می تونیم جلو خطراحتمالی شیوع کرونا رو بگیریم

 امروز بي‌بي داشت حلواي شير درست مي‌كرد. شما هم مي‌تونين مهمون سفره افطاري بي‌بي باشين و لااقل طرز تهيه اين حلواي محلي رو بدونين شايد وقت درست كردن اونو پيدا كردين و از خوردن اون خوشتون اومد.

مواد لازم براي ۵ بشقاب:

شير: ۲ كيلو
آرد برنج: ۱ ليوان
شكر: ۳ ليوان
آب:  ۴ ليوان
گلاب: ۱ ليوان
روغن: ۱ قاشق غذاخوري
پودر نشاسته: ۲ قاشق غذاخوري
زعفران  و گلاب: كمي براي تزئين

طرز تهيه:

ابتدا شير، آرد برنج، شكر و آب را درون ظرف مخصوص پختن حلوا يعني حلواسَزي ريخته و روي شعله گاز قرار داده و پودر نشاسته را كه در آب سرد حل كرده‌ايم و صاف نموده‌ايم به آن اضافه مي‌كنيم و آن را مرتب هم مي‌زنيم تا گلوله گلوله نشود. اين مواد را به مدت سه ربع الي يك ساعت مي‌جوشانيم و در آخر يك ليوان گلاب به آن اضافه كرده و دوباره هم مي‌زنيم تا غليظ شود تا وقتي كه با كفگير آن را امتحان مي‌كنيم كه حالت كش آمدن پيدا كرده باشد. در اين هنگام آن را از روي شعله برداشته در بشقاب ريخته و روي آن را با زعفران و گلاب به كمك چوب باريك تزئين مي‌كنيم.
ضمناً اين حلوا سفيد رنگ است.

تهیه کننده : عشرت جهاندیده

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین