پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

گفت و گو با رتبه 104 کنکور:هدفم تحصیل در رشته زبان آلمانی دانشگاه تهران است

میلاد لارستان: کنکور سراسری امسال نیز برگزار و نتایج اعلام شد که خوشبختانه جوانان و نوجوانان لارستانی در سال جاری حائز رتبه های برتر مناسبی شدند که به همین جهت…

میلاد لارستان: کنکور سراسری امسال نیز برگزار و نتایج اعلام شد که خوشبختانه جوانان و نوجوانان لارستانی در سال جاری حائز رتبه های برتر مناسبی شدند که به همین جهت با برخی از انها به گفت و گو نشسته ایم.

۱_خودتان را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی، محل تولد، رشته تحصیلی و غیره).
به نام خدا، مینا جباری هستم، متولد شهرستان گراش،رشته تجربی و دوران راهنمایی و دبیرستان را در تیزهوشان لارستان درس خوانده ام.

۲_در کنکور سراسری امسال چه رتبه ای را بدست آوردید؟
در رشته علوم تجربی ۲ هزار و ۱۷۸ و در رشته زبان خارجی ۱۰۴

۳_پیش بینی می کردید چه رتبه ای را بدست آورید؟

راستش را بخواهید در رشته زبان پیش بینی می کردم رتبه ام سه رقمی شود (با توجه به اینکه سالهای زیادی زبان کار کرده ام) اما فکر نمی کردم زیر ۵۰۰ شوم. دوست داشتم رتبه ام برای رفتن به رشته و دانشگاه مورد علاقه ام کافی باشد.

۴- چگونه از نتیجه کنکور خود مطلع شدید؟
از ساعت ۱۱ قبل از ظهر منتظر اعلام نتایج بودم.با دیدن خبر اعلام نتایج در تلگرام،سریعا وارد سایت شدم و نتیجه ام را مشاهده کردم.خدا را شکر نتیجه ام (هم در رشته ی زبان و هم در رشته ی تجربی) خوب شده بود و از این بابت بسیار خوشحال بودم.

۵- برنامه مطالعه درسی‌تان برای کنکور چگونه بود؟ روزی چندساعت مطالعه می‌کردید؟ چقدر درروز استراحت داشتید؟

در مورد رشته زبان چون زبانم تقریبا خوب بود نیازی نمی دیدم زیاد برای آن وقت بگذارم. مطالعه برای کنکور زبان را از تابستان قبل از کنکور شروع کردم، چون می دانستم با شروع سال تحصیلی جدید درگیر درس خواهم شد و زمان زیادی برای خواندن زبان باقی نمی ماند.

البته در طول سال تحصیلی هم هر موقع زمان مناسبی می یافتم به مرور قواعد و کلمات زبان می پرداختم. اما برای کنکور تجربی مسلما وقت بیشتری باید می گذاشتم. روزهایی که مدرسه داشتیم سعی می کردم حدودا ۶ ساعت مطالعه داشته باشم و روزهای تعطیل حداقل ۱۰ ساعت.

در مورد استراحت کردن هم بعضی از دانش آموزان این باور غلط را دارند که یک دانش آموز کنکوری اصلا نباید استراحت داشته باشد و هر کسی استراحتش کمتر باشد موفق تر است.خیر،اصلا اینگونه نیست. شما تا به مغزتان استراحت ندهید نمی توانید انتظار بازدهی مناسب را از آن داشته باشید. من خودم در روز معمولا پس از ۱/۵ الی ۲ ساعت مطالعه،مقدار کمی استراحت می کردم تا مطالب به درستی در ذهنم تثبیت شود.

۶- دوست دارید در کدام‌یک از دانشگاه‌های کشور تحصیل کنید؟
همیشه هدفم از دادن کنکور زبان تحصیل در رشته زبان آلمانی دانشگاه تهران بوده است.

۷- عامل موفقیت شما؟

 به نظر من اول از هرچیز دانش آموز باید به خودش ایمان داشته باشد و توانایی هايش را باور کند و تلاش و پشتکار را برای رسیدن به هدفش رها نکند. البته در این راه همراهی پدر و مادر و درک آنان از شرایط فرزندشان بسیار کمک کننده است.

من از تک تک معلم ها و استادانم که در تمام این سالها از هیچ کوششی برای ما دانش آموزان دریغ نکردند تشکر می کنم. زیرا یک دانش آموز بدون معلم خوب هیچ گاه نخواهد توانست راه صحیح را تشخیص دهد.

دوستان عزیز! هیچ گاه توکل بر خدا را از یاد نبرید و بدانید تنها اوست که شما را در شرایط سخت یاری می دهد.

۸- پس از فارغ التحصیلی چقدر دوست دارید که به لارستان برگردید و به همشهریان خود خدمت کنید؟
خیلی زیاد، چون به هرحال همین جا درس خوانده ام و افراد زیادی در این راه به من کمک کرده اند.خوشحال می شوم بتوانم خدمتی انجام دهم.

۹- ایده شما درزمینه توسعه علمی منطقه لارستان چیست؟
به نظر من فرهنگ سازی مناسب و دادن آگاهی خیلی میتواند کارآمد باشد.برنامه هايي که دانش آموزان و کنکوری ها بتوانند با توانایی ها و علایق خود بیشتر آشنا شوند. مثلا برگزاری برنامه های تابستانی توسط افراد باتجربه خیلی میتواند در این زمینه مفید باشد و به ارتقا سطح علمی شهر کمک کند.

۱۰- توصیه شما به بچه هایی که سال آتی کنکور دارند چیست؟

توصیه من به کنکوری های سال بعد این است که با تلاش و جدیت درس بخوانند و برای هدف خود بجنگند و هرگاه احساس ناامیدی کردند،هدف خود را به یاد بیاورند و بدانند هیچ چیز سخت نیست اگر واقعا به خودشان ایمان داشته باشند.

۱۱- میزان استفاده شما از فضای مجازی؟

من سعی کردم در طول دوران مطالعه ام برای کنکور، میزان استفاده از فضای مجازی را تا جایی که ممکن است کاهش دهم.چون به هرحال مطالبی هم بود که من از طریق فضای مجازی یاد می گرفتم.اگر کنکوری هستید توصیه می کنم خیلی کم از فضای مجازی استفاده کنید،چون شما را سرگرم می کند و ساعت های مفید مطالعه تان را از دست می دهید.

۱۲- کلام آخر:
ابتدا یک تقدیر و تشکر ویژه از پدر و مادرم که در تمام این مدت شرایط مناسب را برای مطالعه ام فراهم کردند و تشکر می کنم از سرکار خانم علوی مدیر دبیرستان فرزانگان و تمام کارکنان این مدرسه.همچنین جناب آقای ناصری،مسئول محترم کانون قلم چی گراش.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین