پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

جوابیه مدیرآموزش و پروش لارستان به مطلب”لارستان فراموش شده در استان‌شناسي فارس”

در پی انتشار مطلبی با عنوان  لارستان فراموش شده در استان‌شناسي فارس در نشریه و پایگاه اطلاع رسانی میلاد لارستان و بازخوردهای مختلف خصوصاً در فضای مجازی و پیرو پیگیری…

در پی انتشار مطلبی با عنوان  لارستان فراموش شده در استان‌شناسي فارس در نشریه و پایگاه اطلاع رسانی میلاد لارستان و بازخوردهای مختلف خصوصاً در فضای مجازی و پیرو پیگیری های صورت گرفته در این خصوص، جوابیه ای از سوی محمدفیاض پور مدیر اداره آموزش و پرورش لارستان صادر گردید. در این جوابیه آمده است:

به منظور بررسی موضوع فوق کارگروهی متشکل از اینجانب وکارشناسان آموزش و دبیران باتجربه بومی تشکیل گردید و کتاب جغرافی دهم بررسی و تجزیه و تحلیل شد و در بررسی اولیه مشاهده گردید که در موارد مختلف ذکر توانمندیها و پتانسیلهای لار با توجه به حجم مطالب و اهمیت آن به نحو نسبتاً مطلوبی مورد اشاره قرار گرفته است ازجمله و بطور مثال در دوجای کتاب بعنوان مشاهیر و شخصیت های بزرگ ازحضرت آیت الله سیدعبدالحسین لاری بعنوان رهبر مبارزات جنوب کشور یاد شده بود و یا چند خط به ضرب سکه لاری در شهر لار اشاره شده و یا در خصوص  فرودگاه لارستان و زلزله لار و هنرخوس بافی اوز لارستان مطالبی همراه با عکس ارائه شده است. همچنین پیرامون گنبدهای نمکی لارستان صحبت شده اما عکسی وجود نداشته است. بر همین اساس موارد استفاده از نام لار ولارستان ازنظر فراوانی تکرار، بیش ازشهرهای همجوار و مشابه بوده است.

امادرخصوص زبان وگویش لاری ویا ذکر نام لار بعنوان شهرکهن کوتاهی شده است.

اینجانب در همین جلسه بامولف کتاب تماس گرفته واعتراض شدید مردم و مسولین لار را به ایشان منتقل کردم که ایشان توضیحات جامعی ارایه کردند وعمدتاً نبود اطلاعات بیشتر و عکس آثار لار را به عنوان دلیل مورد اشاره قرار دادند. همچنین باعذرخواهی چندین باره و اعلام اینکه واقعاً عمدی درکار نبوده مقررشد نظرات کارگروه را باعکس و مطالب به استان ارسال نماییم و قول قطعی داده شد که این نواقص را به سازمان تالیف کتب کشور ارسال کنند و حتما مطالب مربوط به لار را در شان و جایگاهش چاپ نمایند.

لازم بذکرست که ما این نظرات را با هماهنگی نماینده محترم و فرماندار محترم ازمجاری دیگر نیز پیگیری خواهیم کرد. ازهمدلی ودلسوزی وحساسیت بجای مردم فهیممان نهایت سپاس وتشکرداریم و تااصلاح کامل کتاب موضوع را دنبال خواهیم کرد.

محمدفیاض پور
مدیر آموزش وپرورش لارستان

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “جوابیه مدیرآموزش و پروش لارستان به مطلب”لارستان فراموش شده در استان‌شناسي فارس””

  1. دلسوز گفت:

    آخرش میگن نشد کی به کی هست

  2. امین گفت:

    اقای فیاض پورازاین موضوع به سادگی نگذرید پیگیری بیشتر خواستاریم ،مخصوصا درموردفرهنگ وزبان زیبای لاری

  3. ناشناس گفت:

    سادّه ش….

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین