جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

انتقال بیمار قطع عضو هرمزگانی توسط اورژانس هوایی لارستان به شیراز

در پی وقوع حادثه تصادف موتور سیکلت و قطع عضو مصدوم مینابی از دو ناحیه، بیمار توسط بالگرد سپاه پاسداران استان هرمزگان جهت پیوند عضو و ادامه روند درمان به…

در پی وقوع حادثه تصادف موتور سیکلت و قطع عضو مصدوم مینابی از دو ناحیه، بیمار توسط بالگرد سپاه پاسداران استان هرمزگان جهت پیوند عضو و ادامه روند درمان به لارستان و سپس به مرکز استان فارس انتقال داده شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، طی تماس تلفنی از استان هرمزگان با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ لار مبنی بر وقوع حادثه تصادف موتورسیکلت از اهل میناب با یک دستگاه سواری و قطع عضو مصدوم از دو ناحیه آرنج و انگشت پا، همچنین عدم امکان اعزام بیمار با بالگرد اورژانس به خارج از استان هرمزگان، ضمن هماهنگی با معاونت درمان دانشکده و به دستور حاجی رجبی ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان، اقدامات اولیه جهت انتقال مصدوم مینابی از بندرعباس به فرودگاه بین المللی شهرستان انجام شد. بر اساس اطلاعات دریافتی از پرواز بالگرد سپاه بندرعباس ، زمان فرود ساعت ۱۰:۲۰ صبح تخمین زده شد و کلیه امکانات جهت انتقال بیمار در باند پرواز فرودگاه آیت الله آیت اللهی فراهم گردید.

  

به دلیل وضعیت وخیم بیمار و لزوم رعایت زمان طلائی جهت اقدامات به موقع برای پیوند عضو،پس از فرود بالگرد سپاه در زمان مقرر، عملیات انتقال بدون فوت وقت و با حضور رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ انجام گرفت . مسعود حاجی رجبی ضمن بیان این مطلب که شرایط این مصدوم حاد و بغرنج بوده، افزود: در صورت عدم انتقال از طریق بالگرد، امکان پیوند عضو و بازگشت بیمار به شرایط عادی عملاً غیر ممکن بوده و با این اعزام زمان انتقال ۸ ساعته از طریق آمبولانس به کمتر از ۲ ساعت تقلیل یافت.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “انتقال بیمار قطع عضو هرمزگانی توسط اورژانس هوایی لارستان به شیراز”

  1. اسماعيل گفت:

    اي کاش تماميه کارهاي درماني در مراکز بهداشتي درماني لارستان صورت ميگرفت

  2. اسماعيل گفت:

    اي کاش تماميه مراحل درمان در بيمارستان لارستان انجام ميشد تا مريضان و مصدومين نياز نباشد به ۴۰۰ کيلومتري لارستان اعزام شوند

  3. محسن لار گفت:

    خداقوت عزیزان

  4. لاری گفت:

    خدا قوت بر تمام کسانی که جهت استقرار اورژانس هوای لارستان پیگیر بودن

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین