جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

ممنوعیت استفاده از نماهای قابل اشتعال در پروژه های ساختمانی

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان از ممنوعیت نمای پلیمری، کامپوزیت آلومینیوم، نمای چوبی و نظایر آن در پروژه‌های ساختمانی خبر داد . به گزارش میلاد…

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان از ممنوعیت نمای پلیمری، کامپوزیت آلومینیوم، نمای چوبی و نظایر آن در پروژه‌های ساختمانی خبر داد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، سلمان مهرابی با تاکید بر محافظت از ساختمانها در مقابل حریق و حفظ ایمنی جانی و مالی ساکنان ساختمان ها اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی به این اداره کل از وزاتخانه متبوع ، استفاده از انواع مصالح نمای قابل اشتعال فاقد استاندارد شامل نمای پلیمری، کامپوزیت آلومینیوم، نمای چوبی و نظایر آن در پروژه‌های ساختمانی ممنوع است.

وی افزود: اخیرا تعدادی از ساختمان‌ها در سطح کشور به دلیل استفاده از نمای قابل اشتعال و غیر استاندارد و فاقد تاییدیه و یا گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دچار سانحه شدند .

مهرابی تصریح کرد: در اجرای ماده ۳۳  قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و در جهت جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه آتش‌سوزی ‌ها به اطلاع کلیه مهندسین ناظر، طراح، مجری، سازندگان مسکن و ساختمان و مالکین متقاضی خدمات مهندسی می رساند اقدامات لازم در مراحل مرتبط با طراحي، ‌اجرا و نظارت در تكميل فرايند صدور پروانه و پایان کار ساختمانی برای تمامی انواع مصالح نمای قابل اشتعال شامل نمای پلیمری، کامپوزیت آلومینیوم، نمای چوبی و نظایر آن در پروژه‌های ساختمانی منوط به استفاده از مصالح دارای استاندارد معتبر (در صورت وجود استاندارد ملي معتبر براي مصالح مورد نظر) و اخذ «گواهینامه فنی طبقه‌بندی واکنش در برابر آتش» از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین