جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

تشریح صفر تا صد روند احداث ترمینال خارجی فرودگاه لارستان

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان به تشریح صفر تا صد روند احداث ترمینال خارجی این فرودگاه پرداخت. امین الله صولتی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان…

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان به تشریح صفر تا صد روند احداث ترمینال خارجی این فرودگاه پرداخت.

امین الله صولتی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه درسال ۱۳۸۲بین استانداری فارس وشرکت فرودگاهها تفاهم نامه ای امضاء که ساخت سالن ترمینال ظرف مدت ۲ سال توسط استانداری و تجهیز آن توسط شرکت انجام شود، اظهار داشت: این پروژه با مشکلاتی مواجه و متوقف شد و مقرر گردید در صورت تامین اعتبار توسط استانداری، پروژه ساخت ترمینال به فعالیت ادامه دهد .

وی افزود: از سال ۸۲ تا ۸۹ به دلایل مختلف از قبیل عدم تخصیص اعتبار، عدم انطباق نقشه های استانداری با نقشه تیپ فرودگاهی و غیره پروژه پیشرفت مطلوبی نداشت تا اینکه سال ۸۹ پروژه ساخت ترمینال نیمه تمام تحویل شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی ایران شد و در همان سال مناقصه برگزار و قرارداد تکمیل سالن منعقد گردید اما متاسفانه پیمانکار به علت افزایش شدید قیمتها در روند ادامه پروژه اعلام ورشکستگی نمود وپس از آن دربازه زمانی سال ۹۳ تا ابتدای ۹۵ نیز اقداماتی بصورت امانی در خصوص ترمینال انجام گرفت .

مدیرکل فرودگاه لارستان با اشاره بع اینکه در نهایت تا پایان سال ۹۵ تقریبا همزمان با حضور بنده در این اداره کل،  تکمیل و تجهیز ترمینال و همچنین ساخت و پست برق و تلمبه خانه در سه جبهه کاری پروژه تعریف و پس از طی مراحل قانونی قرارداد به پیمانکار ابلاغ شد، تصریح کرد: عملا پروژه جدید در سال ۹۶ کلید خورد و قرار بود ۶ ماهه تحویل داده شود اما با توجه به اینکه پروژه تعمیراتی و تاسیساتی است بدلیل برخی اقدامات غیرکارشناسی و فرسودگی برخی از قسمت ها درپی گذشت زمان زیاد، پروژه ترمینال با تاخیرهایی مواجه شد.

صولتی بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت پروژه ۶۰ درصد بوده و امیدواریم که در ابتدای سال ۹۷ با شتابی که هم اکنون در کار با آن روبرو هستیم به زمان افتتاح آن برسیم.

این مسووول با اذعان به این موضوع که هنگامی که به لارستان آمدم به مسئولین ارشد شهرستان نیز اعلام شد این پروژه با توجه به تجربیات بنده و مشکلاتی که وجود دارد، ۱۸ماه دیگر به طول خواهد انجامید، یادآور شد: تاکنون ۹ ماه از آن گذشته است و امیدواریم زودتر از این موعد به پایان کار برسیم.

وی درباره میزان اعتبار اختصاص یافته به این پروژه، خاطر نشان کرد: کل اعتبار پروژه بجز تجهیز ترمینال ۵ میلیارد تومان است که این اعتبار تامین شده و پیمانکار هیچ بهانه ای درخصوص عدم پرداخت آن نخواهد داشت و هیچ مشکلی دراین زمینه وجود ندارد .

مدیرکل فرودگاه لارستان ادامه داد: البته محوطه سازی ساختمان و سیستم و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی آن نیز ۸ میلیارد تومان هزینه داشته است که طی اسفندماه سال گذشته کامل و سال جاری تحویل شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “تشریح صفر تا صد روند احداث ترمینال خارجی فرودگاه لارستان”

  1. سعيده گفت:

    ضمن تشکر از زحمات مديرکل محترم،در خصوص ايجاد پروازهاي جديد و حضور شرکتهاي هواپيمايي جديد داخلي و خارجي در فرودگاه لارستان چه اقداماتي انجام شده است؟چراهمانند فرودگاه جهرم پرواز با هواپيماي atr کوچک ،جهت پروازهاي داخلي لار شيراز و لار تهران در روزهاي چهارشنبه و يکشنبه انجام نميشود،بنده و خيلي از اهالي جنوب از فرصت ايجاد شده ي پرواز لار تهران و بلعکس در روزهاي يکشنبه و چهارشنبه بسيار بهره برده وهم اکنون بدليل لغو بي دليل اين پرواز ، بايد يا از طريق شيراز و يا بندر و شايد هم جهرم بسمت. تهران پرواز داشته باشيم

  2. پويان گفت:

    در روز باراني مسافريني که از هواپيما پياده ميشن بايد ابتدا حسابي خيس بشن و بعد وارد سالن بشن ،چرا اتوبوسي براي جابجايي مسافران در نظر نميگيريد.چرا کسي پاسخگو نيست

  3. لارستاني گفت:

    همينجور که پرواز لار تهران رو کم کردن و به فرودگاه جهرم بخشيدند ،تا تعداد مسافر اين فرودگاه زيادتر شود ،در اينده ي نزديک از پرواز هاي خارجيمان هم کم ميشود و مقدمات بين المللي شدن فرودگاه جهرم فراهم خواهد شد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین