چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 60 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 15
با حضور قاری بین المللی،‌ نماینده و رئیس دانشگاه آزاد فارس :‌

همایش قرآن و دانشجو در لارستان برگزار شد

طی آیین باشکوهی همایش قرآن و دانشجو  در امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان برگزار شد.  به گزارش میلاد لارستان؛ به مناسبت هفته وحدت و در آستانه میلاد حضرت رسول اکرم(ص)…

طی آیین باشکوهی همایش قرآن و دانشجو  در امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان برگزار شد.  به گزارش میلاد لارستان؛ به مناسبت هفته وحدت و در آستانه میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و سلاله پاک ایشان حضرت امام جعفرصادق(ع) طی مراسمی با حضور قاری لارستانی و بین المللی قرآن کریم،‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس،‌ امام جمعه لار،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و جمعی از دانشجویان همایش قرآن و دانشجو  در صحن و بارگاه ملکوتی امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه مهدیزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی لارستان،‌ضمن خوش آمدگویی به مدعوین در مورد روز دانشجو و جایگاه جوانان در جامعه صحبت کرد. سپس حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه لار در سخنانی ضمن بیان روایاتی درخصوص اهمیت پرداختن به قرآن، این معجزه آسمانی را پناهگاه جسم و روح انسان برای شفاعت در دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت: قرآن وسیله رحمت الهی است.

سخنران بعدی جعفرپور نماینده مردم  و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بود. وی فلسفه تشکیل جمهوری اسلامی را عمل به احکام قرآن دانسته  و اظهار داشت: باید در مسائل مختلف جامعه عمل به قرآن نمود پیدا کند. وی افزود: برای اینکه جامعه ما بر مبنای اسلام و قرآن باشد خونهای زیادی ریخته شده است و در نتیجه از حوزه علمیه و دانشگاه ها توقع میرود که در گسترش معارف قرآن قدم بردارند.

سخنران دیگر برنامه پیشقدم ریاست دانشگاه آزاد اسلامی فارس بود که ضمن ذکر مثال هایی از رفتار پیامبر اسلام در زمان خود، بهترین الگوی جامعه را ایشان معرفی کرد و گفت: زندگی آن حضرت سرشار از تواضع، عدالت و اوصاف زیبایی بوده است. ریاست دانشگاه آزاد فارس پیامبر اکرم(ص) را فردی بسیار عادل خواند که طبق آیات قرآن حتی از مذاهب دیگر برای داوری به حضور ایشان می آمدند پس در نتیجه راه گسترش اسلام تکیه بر اخلاق پیامبر اکرم است.

از دیگر برنامه های اجرا شده این مراسم اجرای همخوانی تواشیح توسط دانشجویان و قرائت قرآن توسط استاد بین المللی لارستانی دکتر حاج عبدالحمید غریب نواز بود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین