پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پرچم عزا بر فراز گنبد سبز لارستان

به مناسبت فرارسیدن پنجم شوال شهادت حضرت میرعلی ابن الحسین (ع) مراسم سوگواری و عزاداری در جوار حرم مطهر این آستان مقدس برگزار می‌شود. سیدیعقوب مصطفوی مدیر آستان امامزاده میرعلی…

به مناسبت فرارسیدن پنجم شوال شهادت حضرت میرعلی ابن الحسین (ع) مراسم سوگواری و عزاداری در جوار حرم مطهر این آستان مقدس برگزار می‌شود. سیدیعقوب مصطفوی مدیر آستان امامزاده میرعلی ابن الحسین (ع) گفت: همزمان با فرارسیدن پنجم شوال مصادف با سالروز شهادت حضرت امامزاده میر علی‌بن‌الحسین (ع)، مراسم عزاداری و سوگواری با حضور عموم مردم سوگوار و زائرین این حضرت برگزار می‌شود.
به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مصطفوی با اشاره به اینکه این مراسم پنجشنبه ۸ تیرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم مداحان اهل بیت کربلایی قاسم قنبری و سید محمد واعظ ذکر مصیبت شهادت آن بزرگوار را بجای می‌آورند.
امامزاده میرعلی (ع) لارستان، در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان سال ۱۴۶ هجری در خانواده یکی از فرزندان برومند امام سجاد (ع) بنام حسین بدنیا آمد. عمر پر برکت و طولانی آن حضرت (قریب ۱۰۳ سال) این سعادت را نصیب ایشان کرد که حیاتش مصادف با دوران زندگی امامان معصوم (حضرت امام جعفر صادق (ع) تا امام حسن عسکری (ع)) باشد.
امامزاده میرعلی (ع) لارستان بعد از اینکه ۴۰ سال در لار اقامت کردند و زحمات و مشقات فراوانی را متحمل شدند، در نماز صبح پنجم شوال سنه ۲۴۹ هجری قمری، همچون جد بزرگوارش مولا علی (ع) در محراب عبادت به فیض شهادت نائل آمدند.
نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین