سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4
رئیس اداره محیط زیست لارستان خبر داد

لارستان؛ میزبان گونه های باارزش پرندگان مهاجر

رئیس اداره محیط زیست لارستان، گفت: در فصل سرما، لارستان میزبان گونه های باارزش پرندگان مهاجر است. خدانظر انصاری در گفت و گو با میلاد لارستان از مهاجرت پرندگان از…

رئیس اداره محیط زیست لارستان، گفت: در فصل سرما، لارستان میزبان گونه های باارزش پرندگان مهاجر است.

خدانظر انصاری در گفت و گو با میلاد لارستان از مهاجرت پرندگان از مناطق سردسیر به مناطق گرمسیر خبر داد و اظهار داشت: منطقه لارستان به دلیل آب و هوایی مناسب در فصل سرما، میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر است.

وی با بیان اینکه پرندگان آبزی و کنار آبزی که به منطقه لارستان مهاجرت دارند به طور معمول خود را به تالاب های دریاچه «هیرم» در بخش اوز می رسانند، افزود: این پرندگان شامل دُرنا، ایگرت، هواسیل، انواع اُردک و مرغابی، فلامینگو و غیره می شود.

رئیس اداره محیط زیست لارستان با اشاره به اینکه پرندگانی مانند «هوبره» که مورد حمایت جهانی نیز است به دشت های این شهرستان مهاجرت می کنند، تصریح کرد: این پرنده در دشت های منطقه حفاظت شده هرمود و دشت بنارویه زمستان گذرانی می کنند.

این مسوول علت انتخاب این مناطق از سوی این پرنده، گفت: این پرندگان خشک زی هستند و به شکل معمول در دشت های صاف، هموار و دارای امنیت کوچ می کنند.

وی از شروع انجام آمارگیری این پرندگان با کمک کارشناسان محیط زیست استان فارس با همراهی دوست داران محیط زیست خبر داد و اضافه کرد: گشت زنی مداوم محیط بانان و دوست داران محیط زیست و همچنین جلوگیری از بروز بیماری پرندگان با همکاری اداره دامپزشکی لارستان از اقدامات مهم برای حفظ این گونه های باارزش است.

رئیس اداره محیط زیست لارستان در پایان از دستگیری یک شکارچی غیرمجاز با چند لاشه پرنده در اطراف رودخانه «شور» خبر داد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین