جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 43 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
به منظور شرکت در جلسه ستاد بازآفرینى شهری صورت گرفت

فراخوان مسئولان شهرستان های «جنوب فارس» به تهران

دومین جلسه ى ستاد بازآفرینى شهرهاى حوزه استحفاظى اداره کل راه و شهرسازى لارستان در سالن جلسات شرکت مادر تخصصى عمران بهسازى شهرى ایران برگزار شد . به گزارش میلاد…

دومین جلسه ى ستاد بازآفرینى شهرهاى حوزه استحفاظى اداره کل راه و شهرسازى لارستان در سالن جلسات شرکت مادر تخصصى عمران بهسازى شهرى ایران برگزار شد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان درفاصله کمتر از دوهفته و پس از برگزارى اولین جلسه در اداره کل راه و شهرسازى لارستان با حضور دکتر روستا عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصى عمران بهسازى اینبار و در دومین جلسه با هماهنگى اداره کل راه و شهرسازى لارستان فرمانداران ، روساى شوراى شهر و شهرداران لارستان ، خنج ، گراش و لامرد جهت پیشبرد مسائل به تهران فراخوانده شدند.

در این جلسه روستا در خصوص راه اندازى ستاد بازآفرینى حوزه استحفاظی این اداره کل که شامل چهار شهرستان لارستان ، خنج ، گراش ولامرد است همگرایى و هماهنگى انها را کم نظیر دانست و تاکید کرد : با توجه به متفاوت بودن جنس مقولات بازآفرینى این چهار شهرستان از سایر استان ، مستلزم نگاه ویژه ملى به منطقه جنوب فارس و ایجاد شبکه بارویکرد منافع مشترک هستیم . وى افزود : بحمدلله در این چهار شهر با مسائلى مربوط به بافت تاریخى و بافت فرسوده شهرى و روستایی درگیریم و کمتر با معضلات حاشیه نشینى و سکونت گاه هاى غیر رسمى مواجهیم.

روستا همچنین اداره کل راه و شهرسازى لارستان را به عنوان سومین پایلوت کارگروه تخصصى وقف درستاد ملى بازآفرینى دانست. در ادامه فرمانداران ، شهرداران و روساى شوراهاى لار ، خنج ، گراش و لامرد به طرح مسائل مربوط به بافت هاى فرسوده و تاریخى در شهر هاى خود پرداختند و پس از تشریح مشکلات موجود در منطقه نوبت به نماینده سازمان اوقاف رسید تا ضمن امیدوارى نسبت به حل مسائل املاک موقوفى در محلات هدف بازآفرینى در کارگروه وقف ، خواستار تشکیل این کارگروه در ستاد هاى شهرستانی شود .

سپس نماینده ى سازمان میراث فرهنگى در این جلسه عنوان کرد : پرداخت تسهیلات در جهت مقاوم سازى و مرمت خانه هاى در بافت تاریخى و ارائه تجربیات موفق پروژه هاى مشارکتى رویکرد سازمان میراث فرهنگى است که پیوندى در حوزه برنامه ریزى و بافت فرسوده و بافت تاریخى در ستاد هاى بازآفرینى شهرى است .

در بخش دیگر این جلسه نوبت به نماینده سازمان شهردارى ها و دهیارى ها رسید و تصریح کرد : بایستى محله بندى شهرهاى مد نظر در دستور کار قرار گیرد و ما نیز در خصوص تخصیص اعتبار و تجهیز منابع و ماشین آلات براى یک پروژه به عنوان پایلوت در این منطقه بستر هاى لازم را فراهم خواهیم کرد . درپایان مدیرکل راه و شهرسازى اظهار داشت : استفاده از ظرفیت هاى قانونی و بودجه سالانه وقانون برنامه ششم توسعه و نیز فراهم آورى بخش خصوصى و حمایت از سرمایه گذاران رویکرد مناسبى است که مى تواند نتایج زوده بازده اى را در بر داشته باشد .

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین