یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

طرح کلید به کلید؛ فرصتی برای نوسازی بافت فرسوده

در طرح كليد به كليد، مالكان در محلات فرسوده در صورت واگذارى ملك خود به دولت مى توانند زمين با واحد نوسازى شده با ٤٠ درصد تخفيف دريافت كنند. به گزارش…

در طرح كليد به كليد، مالكان در محلات فرسوده در صورت واگذارى ملك خود به دولت مى توانند زمين با واحد نوسازى شده با ٤٠ درصد تخفيف دريافت كنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومى اداره كل راه و شهرسازى لارستان، به منظور حمايت از ساكنين بافت فرسوده و حفظ سلامتى آنان ، وزارت راه و شهرسارى اقدام به ايجاد طرحى با عنوان طرح كليد به كليد كرده است.

شبانى در خصوص اين طرح اظهار داشت : بر اساس اين طرح مالكان در محلات فرسوده در صورت واگذارى ملك خود به دولت مى توانند زمين با واحد نوسازى شده با ٤٠ درصد تخفيف دريافت كنند.

وى افزود : با توجه به اينكه بخشى از ساكنان كشور در بافت هاى فرسوده ساكن هستند دولت حدود ۱۵ درصد از ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن را به بافت فرسوده اختصاص داده است به این معنی که سالانه باید ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده نوسازی شوند و این بخشی از اقدامات دولت برای بهسازی بافت ناکارآمد شهری است که همچون یک تهدید، بالای سر ساکنان این مناطق است.

شبانى تصريح كرد : شرط معاوضه خانه فرسوده با واحد نوساز كليد به كليد ، اين است كه ملك در محدوده محلات هدف بازآفرينى شهرى قرار داشته و داراى سند مالكيت باشند و يا از ديگر شرايط معاوضه خانه فرسوده با واحد نوساز كليد به كليد اين است كه متقاضى ، مالك خانه فرسوده واقع در بافت فرسوده باشد و سند خانه و ملك به نام وى تنظيم شده باشد.

شبانى گفت : ساکنان بافت فرسوده با اجرای طرح کلید به کلید، می توانند دارایی های خود را تا ۶۰ درصد افزایش دهند. چرا که تخفیف ۴۰ درصدی نصیبشان خواهد شد .

وى با تاكيد بر اينكه طرح کلید به کلید، علاوه بر ساماندهی بافت فرسوده، می تواند نقش موثری در ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان این بافت داشته باشد ، افزود : در اين طرح هم ارزش دارایی مردم بیشتر می شود، هم اینکه ساکنان بافت فرسوده در مناطقی اسکان داده می شوند که داراى معابر و سكونت مناسب ترى هستند و همه ى اين موارد در نهايت موجب خواهد شد کیفیت زندگی و ايمنى ساکنان بالاتر برود.

مديركل راه و شهرسازى لارستان اضافه كرد : متقاضيان مى توانند براى اطلاع از اين موضوع به سامانه تسهيلات بازآفرينى شهرى به نشانى facility.udrc.ir مراجعه كرده و با وارد كردن كد پستى از اين موضوع مطلع شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین