پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

کمبود تخت بیمارستانی در لارستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان بابیان اینکه ۲۴۰ تخت فعال بیمارستانی در این شهرستان وجود دارد، گفت: با توجه به کمبود فضای فیزیکی و نیروی متخصص ۸۰ درصد انرژی مجموعه…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان بابیان اینکه ۲۴۰ تخت فعال بیمارستانی در این شهرستان وجود دارد، گفت: با توجه به کمبود فضای فیزیکی و نیروی متخصص ۸۰ درصد انرژی مجموعه علوم پزشکی

لارستان در راه ارائه خدمات به بیماران صرف می‌شود.

دکتر رئوفی عصر امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه در حوزه آموزشی دو دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) و دانشکده بهداشت اوز در زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان قرار دارد، اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی لارستان دارای ۳۸۶ دانشجو در رشته‌های مختلف بوده که در سال جدید تحصیلی ۱۱۶ ورودی جدید به دانشجویان این دانشکده افزوده شده است.

وی بابیان اینکه در حوزه درمانی دانشکده علوم پزشکی لارستان سه بیمارستان در حال فعالیت است، افزود: بیمارستان امام رضا (ع) لار با ۱۳۰ تخت، بیمارستان امیدوار اوز با ۶۴ تخت و بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) با ۴۵ تخت به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به بخشی از فعالیت‌های بهداشتی این دانشکده، تصریح کرد: ۵۲۴ کارمند ثابت، ۸۰ پزشک و ماما با تخصص بهداشتی و درمجموع یک‌هزار و ۴۰۰ نفر در دانشکده علوم پزشکی لارستان فعالیت می‌کنند.

این مسئول با تأکید بر وسعت زیاد حوزه خدماتی، کمبود شدید فضای فیزیکی، کمبود نیرو و شرایط سخت موقعیت اقلیمی منطقه، خاطرنشان کرد: لارستان دارای یک پایگاه مرزی بین‌المللی است که در معدود جاهای کشور در شهرستان‌ها تعریف‌شده و دارای چالش‌های بهداشتی بسیاری بوده و از طرفی حضور بی‌شمار اتباع بیگانه کشورهای افغانستان و پاکستان در کل منطقه باعث گستردگی فعالیت‌ها و نظارت‌ها شده است.

وی بابیان اینکه ۸۰ درصد انرژی مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان در بخش بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها که وظیفه خدمات‌رسانی به مردم را دارند، صرف می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود فضای فیزیکی و همچنین کمبود نیروی متخصص خدمات خوبی در حال ارائه است.

به گزارش میلادلارستان، رئوفی بیان کرد: در سال گذشته برای نخستین بار ۱۲ متخصص و امسال نیز ۱۵ متخصص جدید به حوزه درمانی لارستان وارد شده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت ۲۲ میلیارد تومان جذب بیمارستان‌ها و صرف ارتقا هتلینگ و کیفیت خدمات بیمار شد، ابراز خرسندی کرد که با حمایت مسئولان و تلاش مجموعه پزشکی لارستان، این شهرستان به قطب پزشکی جنوب فارس تبدیل شود.

وی از تدوین برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله دانشکده علوم پزشکی لارستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با ترسیم این نقشه راه، می‌توان چشم‌انداز روشنی را برای این منطقه رقم زد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین