پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 11

کشت پنبه به روش بي خاک ورزي در لارستان

میلاد لارستان: محصول پنبه در لارستان به روش بی خاک ورزی کشت شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، سعیدی نژاد ، کارشناس مسئول…

میلاد لارستان: محصول پنبه در لارستان به روش بی خاک ورزی کشت شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، سعیدی نژاد ، کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به کاشت پنبه در سطح ۵هزار و ۲۰۰ هکتار در شهرستان لارستان به روش کشت بی خاک ورزی و کم خاک ورزی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۶ هزار تن وش پنبه تولید و برای استحصال وش به کارخانه های پنبه پاک کنی داخل و خارج از شهرستان تحویل شود.

استان فارس با میانگین برداشت ۳ و نیم تن پنبه در هکتار از نظر کشت مقام دوم کشور و از نظر تولید مقام اول را در کشور دارد .

پنبه فارس به کارخانه های ریسندگی و بافندگی استان های اصفهان ، قم ، یزد ، مازندران ، آذربایجان شرقی و تهران فرستاده می شود.

برداشت پنبه از اواسط آبان آغاز و تا نیمه اول دی ادامه دارد.

هزینه کشت در روش بی خاک ورزی تا یک چهارم روش سنتی ، کاهش مصرف سوخت و هزینه های تولید، کاهش تبخیر سطحی آب و حفظ ذخیره رطوبتی، افزایش بهره وری آب، افزایش مواد آلی خاک، افزایش حاصلخیزی خاک و پایداری و تولید اقتصادی از مزایای اجرای کشت به روش بی خاک ورزی است.

در روش خاک‌ورزی حفاظتی، زمین شخم زده نمی شود و مقداری از بقایای گیاهی در خاک رها می شود و بر اثر بارندگی و تابش نور خورشید به مواد آلی خاک تبدیل و بذر بدون شخم زدن زمین و با دستگاه بذر کار کاشته می شود.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین