سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تاسیسات تقویت فشار گاز “خنج” در مدار قرار گرفت

 تاسیسات تقویت فشار گاز “خنج” با پایان تعمیرات سطح B در مدار قرار گرفت. مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز با بیان این که تعمیرات اساسی توربین واحد سوم تاسیسات…

 تاسیسات تقویت فشار گاز “خنج” با پایان تعمیرات سطح B در مدار قرار گرفت. مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز با بیان این که تعمیرات اساسی توربین واحد سوم

تاسیسات تقویت فشار گاز “خنج” پايان یافته است، به خبرنگار شانا گفت: این عملیات در چهار بخش بازرسی، تعویض، تعمیر و بررسی عملکرد قطعات و سیستمهای توربین انجام شده است.

حمید خدری افزود: یافتن و ترمیم نقاط مستعد خرابی و پیشگیری از توقف در فصل زمستان و زمان سرویس دهی این تاسیسات از جمله اهداف تعمیرات اساسی پیشگیرانه است.

وی با اشاره به فعالیتهای انجام شده در هر بخش از تعمیرات اساسی توربین، تصریح کرد: در بخش بازرسی، “بروسکوپ چک” از مراحل کمپرسور محوری و پره های راهنما، توربین قدرت و بازرسی چشمی از انژکتورها، کوپلینگها و اتاق پمپهای روغن و تجهیزات کمکی صورت گرفته است.

به گفته خدری، تعویض پره های ثابت توربین و محفظه احتراق نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این تعمیرات، سیستم کنترل و ابزار دقیق نیز بررسی و عملکرد آن مورد ارزیابی قرار گرفته است. مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز اعلام کرد: بر اساس سیاست برون سپاری حداکثری تعمیرات اساسی پیشگیرانه، تعمیرات اساسی تاسیسات “خنج” توسط بخش خصوصی و با نظارت کارشناسان منطقه پنج صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: تاسیسات تقویت فشار گاز “خنج” که در سال ٨٦ به بهره برداری رسیده است، واقع در ٥٠ کیلومتری شهرستان “خنج” با چهار دستگاه توربوکمپرسور روی خط چهارم سراسری قرار دارد.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از  شانا، منطقه پنج عملیات انتقال گاز با برخورداری از چهار هزار و ٢٠٠ کیلومتر خطوط لوله فشار قوی و ١٢ تاسیسات تقویت فشار گاز، وظیفه انتقال حدود ٧٥ درصد گاز تولیدی کشور را در گستره ای به وسعت استانهای فارس، کهکیلویه و بویر احمد، بخشهایی از استانهای بوشهر و یزد عهده دار است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۴:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین