شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آغازعملیات پیوند باغات کنار در لارستان+تصوير

مسئول باغبانی لارستان  از آغاز عملیات پیوند باغات کنار منطقه خبر داد. به گزارش ميلاد لارستان به  نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، مجتبی ضیافت  با بیان…

مسئول باغبانی لارستان  از آغاز عملیات پیوند باغات کنار منطقه خبر داد. به گزارش ميلاد لارستان به  نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، مجتبی ضیافت  با بیان اینکه عملیات پیوند زنی در باغات کنار لارستان معمولا در اردیبهشت ماه انجام می شود ، اظهار داشت ارقام کریکت بال (بمبائی، هندی، موریتانی) به عنوان پیوندک و ارقام وحشی بعنوان پایه استفاده می گردد.

وی افزود: معمولا بذر کنار وحشی در باغ کاشته شده و پس از ۱ تا ۲ سال برروی آنها پیوند زده می شود . این عمل موجب تکثیر گونه های بازارپسند و تسریع در میوه دهی گیاه می گردد .  این مقام مسئول گفت:  لارستان با دارا بودن ۷ هکتار باغ کنار مثمر، سالانه ۵۵ تن میوه کنار تولید و به بازار عرضه می کند.

شایان ذکر است: گیاه کنار از زمانهای دور برای مردم لارستان شناخته شده بوده و علاوه بر استفاده از میوه آن که سرشار از مواد قندی ، ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین می باشد از برگ آن که سدر نامیده می شود نیز برای شستشوی سر استفاده می گردد. سایر مصارف کنار عبارتند از : استفاده از برگ وسرشاخه جهت تولید علوفه دام، تولید عسل کنار، آبمیوه ، شکلات ، پودر میوه ، شربت ، شیره میوه ، مربای میوه ، چیپس میوه است، علاوه بر این کاشت درخت کنار در جهت بیابان زدایی و جلوگیری از فرسایش خاک در اراضی شیبدار حائز اهمیت است.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۳:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین